بایدن ۹۰۰ سرباز آمریکایی را در سوریه نگه می‌دارد

سرویس سوریه-یک مقام آمریکایی اعلام کرد: دولت بایدن نهصد سرباز آمریکایی را برای حمایت از نیروهای سوریه دموکراتیک در مبارزه با داعش در سوریه نگه می دارد.

به گزارش کُردپرس به نقل از نورث پرس، یک مقام آمریکایی روز سه شنبه گفت که دولت بایدن ۹۰۰ پرسنل را در سوریه حفظ خواهد کرد و به پشتیبانی از نیروهای دموکراتیک سوریه در جنگ علیه داعش ادامه می‌دهد و تا اینک‌ همکاری میان سربازان آمریکایی و نیروهای سوریه دموکراتیک موفقیت آمیز بوده و این همان کاری است که ادامه می‌دهند.
این مقام آمریکایی که ترجیح داد نامش فاش نشود، به روزنامه آمریکایی "پولیتیکو" گفت که انتظار ندارد اکنون در ماموریت و حضور نیروهای آمریکایی در سوریه تغییری ایجاد شود.
این امر همزمان با اعلامیه روز دوشنبه واشنگتن و بغداد برای پایان دادن به ماموریت حضور نیروهای آمریکایی در عراق تا پایان سال جاری است.
در اواسط ماه ژوئیه، وین ماروتو، سخنگوی رسمی نیروهای ائتلاف بین المللی گفت: این ائتلاف به پشتیبانی از نیروهای دموکراتیک سوریه برای جنگ با داعش ادامه می‌دهد.
وی خاطرنشان کرد که این پشتیبانی تا زمانی که نیروهای سوریه دموکراتیک بتواند به دستاوردهای بزرگی علیه داعش و سلولهای آن که در حال گسترش فعالیت خود در شرق سوریه هستند، ادامه می‌یابد.
در اوایل ماه ژوئن، ژنرال کنت مککنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده اعلام کرد که نیروهایش در سوریه در مبارزه با گروه داعش متمرکز هستند و این گروه افراطی هنوز می تواند از نظر ایدئولوژیک و گسترش خشونت خطرناک باشد.
در 23 مارس 2019، نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت ائتلاف بین المللی موفق شدند شبه نظامیان این سازمان افراطی را از باغوز در شرق سوریه بیرون کنند.
کد خبر 14211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha