بیش از 64 هزار نفر از مرزنشینان کردستان از تخفیف  گمرکی بهره مند شدند

سرویس کردستان - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: ۴۴۳ میلیارد ریال تخفیف سود گمرکی به ۶۴ هزار و ۱۶۴ نفر از مرزنشینان استان تعلق گرفته است.

به گزارش کُرد پرس، محمد دره وزمی با بیان اینکه از سال گذشته بازارچه‌های موقت مرزی فعال و طرح ساماندهی در آن به اجرا درآمد، اظهار کرد: طی سال گذشته ۲ میلیون و ۴۳۶ هزار دلار کالا در سه بازارچه سیرانبند بانه، مله خورد سروآباد و خانم شیخان مریوان وارد شد.

وی افزود: در نتیجه واردات این میزان کالا چهار هزار و ۹۳۷ نفر مرزنشین ۳۴ میلیارد و ۴۷۴ میلیون ریال تخفیف سود بازرگانی دریافت کردند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان ادامه داد: طی چهار ماهه نخست امسال هم ۲۶ میلیون و ۵۳۱ هزار دلار کالا از این بازارچه‌ها وارد شده که ۵۹ هزار و ۲۲۷ نفر از مرزنشینان استان ۴۰۸ میلیارد و ۸۲۴ میلیون و ۹۱۹ هزار ریال از تخفیف سود بازرگانی بهره‌مند شدند.

دره وزمی با اعلام اینکه در مجموع ۲۹ میلیون دلار میزان ارزش کالای وارداتی از این سه بازارچه موقت مرزی استان است، یادآور شد: در نتیجه ۴۴۳ میلیارد ریال تخفیف سود گمرکی به ۶۴ هزار و ۱۶۴ نفر از مرزنشینان استان تعلق گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نقش تجارت خارجی برکسی پوشیده نیست، بیان کرد: تنها راه عرضه و وارد کردن ارز به کشور صادرات است لذا نگاه به مرز هم باید افزایش صادرات باشد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه افزایش صادرات تقویت امنیت ملی را هم به دنبال دارد، گفت: سال گذشته به دلیل شیوع بیماری کرونا تنها مرزهای فعال کشور با عراق، مرزهای باشماق مریوان و پرویزخان کرمانشاه بود.

دره وزمی اظهار کرد: طی چهار ماهه امسال ۵۵۰ میلیون دلار از مرزهای استان کالا به خارج از کشور صادر شده که قسمت اعظم آن مربوط به مرز باشماق بوده است.

کد خبر 14507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha