استاندار کرکوک: عناصر داعش در سه استان عراق حضور دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – راکان سعید جبوری استاندار کرکوک با تأکید بر حضور عناصر داعش در سه استان عراق، استراتژی ویژه ای را برای ریشه کنی عناصر داعش پیشنهاد کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، جبوری در این باره گفت: عملیات نظامی گسترده ای برای بازرسی و پاکسازی مناطق مختلف استان کرکوک توسط فرماندهی میدانی عملیات مشترک در جریان است و نیروهای امنیتی و نظامی عراق توانسته اند حداقل 30 عنصر تروریستی تحت تعقیب براساس قوانین را بازداشت و بیش از 15 مقر تروریست ها را منهدم و مقادیری سلاح و مهمات را از آنها کشف و ضبط کنند.

استاندار کرکوک تصریح کرد: عملیات تروریستی در کرکوک منطقه زرگه و حمرین و در مناطق هم مرز با استان های صلاح الدین و به طرف استان دیالی های و صلاح الدین در جریان است.

وی افزود: گروههای تروریستی از جغرافیای منطقه وادی چای در امتداد کروههای حمرین تا میدان های علاس و عجیل و همچنین دره زغیتون و ابوخناجر برای انجام عملیات تروریستی سوء استفاده می کنند.

جبوری خاطرنشان کرد: این مناطق نیازمند استقرار نیروهای امنیتی و افزایش اقدامات اطلاعاتی و حمله هوایی مستقیم به گروههای تروریستی و همچنین تشکیل مجدد حشد عشایری در منطقه در چارچوب تشکیلات حشد شعبی است تا در امتداد مناطق فوق الذکر مستقر شده و امنیت آن را تأمین کنند و زمینه بازگشت آوارگان به مناطق آزاد شده فراهم شود.

کد خبر 14512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha