گفتگوی مسئول عملیات نیروهای آمریکایی در عراق با نایب رئیس اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – جعفر شیخ مصطفی نایب رئیس اقلیم کردستان و سرهنگ مایکل کلینان مسئول عملیات نیروهای آمریکایی در عراق درباره آخرین نتایج گفتگوهای استراتژیک بین عراق و آمریکا، پیچیدگی ها و تحرکات داعش در منطقه و همچنین عملیات نظامی ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ و برطرف کردن خلأهای امنیتی گفتگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، دفتر ریاست اقلیم کردستان با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: طرفین در این دیدار همچنین درباره ادامه کمک های لجستیک به نیروهای پیشمرگ و انجام اصلاحات و یکپارچه سازی نیروهای پیشمرگ و برطرف کردن خلأهای امنیتی در مناطق مختلف گفتگو کردند.

براساس این بیانیه، جعفر شیخ مصطفی در این دیدار از نیروهای آمریکایی و ائتلاف بین المللی علیه داعش به خاطر همکاری ها و کمک های لجستیک نظامی آمریکا به نیروهای پیشمرگ تقدیر و تأکید کرد: عملیات مشترک نیروهای پیشمرگ و ارتش عراق با حمایت ائتلاف بین المللی برای ریشه کنی تروریست ها در منطقه ادامه خواهد داشت.

در بیانیه دفتر ریاست اقلیم کردستان همچنین آمده است: سرهنگ کلینان نیز در این دیدار بار دیگر بر ادامه همکاری کشورش و تأمین امنیت منطقه در مقابل انواع تهدیدات تأکید کرد و گفتگوهای راهبردی بین آمریکا و عراق با مشارکت اقلیم کردستان را دارای اهمیت دانست و از تقویت روابط در زمینه های اقتصادی و نظامی اظهار خوشنودی کرد.

براساس این بیانیه، طرفین ضمن توافق نظر درباره هماهنگی و تقویت روابط بین آمریکا و اقلیم کردستان بر اهمیت یکپارچه سازی و اصلاح نیروهای پیشمرگ و ایجاد یک نیروی میهنی یکپارچه و همچنین پر کردن خلأهای امنیتی در مناطق مختلف براساس هماهنگی و گفتگو بین ارتش عراق و نیروهای پیشمرگ تأکید کردند.

کد خبر 14573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha