انتقاد نماینده تکاب از حقوق‌های بالا و غیر منطقی مدیران معادن طلا/ سهم مردم باید مشخص شود

سرویس آذربایجان غربی- نماینده شهرستان های شاهین دژ و تکاب در بازدید از مجموعه طلای زره شوران شهرستان تکاب با اشاره به اینکه در سال جهش تولید اقدام عملی قابل قبولی انجام نشده، از حقوق‌های بالا و غیر منطقی مدیران معادن طلای تکاب و خودروهای خارجی آنان انتقاد کرد و گفت: با خصوصی سازی غیر منطقی مجموعه مخالفم و در صورت اجرای منطقی اینکار، باید سهام در اختیار مردم منطقه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، این خبرگزاری دو روز پیش در گزارشی به ناوضعیت توسعه شهر طلایی تکاب هنوز خاکستری است! مبه این مسئله پرداخت که؛ علیرغم اینکه معاون اقتصادی استاندار لیست بلند بالایی از خدمات انجام شده و پروژه های افتتاح شده در تکاب را مطرح کرده است اما بنا به گفته دیگر معاون استاندار آذربایجان غربی؛ «متاسفانه از نظر توسعه، شهرستان تکاب هنوز در جایگاه مطلوبی قرار نگرفته است».

یک سال قبل مقرر شد تا عملکرد دستگاه های اجرایی دولت در تکاب به عنوان یکی از محرومترین شهرستان های کشور ارزیابی شود، اما در ارزیابی دستگاهی اجرایی خبری از حق و حقوق دولتی معادن طلای تکاب و هزینه کرد آن در امر توسعه این شهرستان مطرح نشد.

حتی از بررسی استخدام‌های غیرمنطقی و غیر کارشناسی در معادن تکاب و شفاف سازی حقوق های نجومی معادن طلا هم خبری نبود!

امروز 24 آذر ماه، نماینده شهرستان های شاهین دژ و تکاب در بازدید از مجموعه طلای زره شوران شهرستان تکاب نیز این مسئله را تایید کرد و گفت: در سال جهش تولید اقدام عملی قابل قبولی انجام نشده است.

حسن همتی افزود: این معدن طلا در وهله نخست یک سرمایه ملی و در مرحله دوم سرمایه شهرستان تکاب است و باید به نحو شایسته از این منابع استفاده شود.

او تاکید کرد: لازم است قبل از تصمیم گیری، عملکرد مدیران زیر مجموعه، بدقت مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و از تغییرات غیرمنطقی پرهیز شود.

همتی با تاکید بر ضرورت عدم تبعیض گفت: با خصوصی سازی غیر منطقی مجموعه مخالفم و در صورت اجرای منطقی اینکار، باید سهام در اختیار مردم منطقه قرار گیرد و بومی سازی و حقوق اجتماعی جزء شرایط باشند و این حقوق در قالب طرحهای عمرانی مشخص اجرا و شفاف سازی شوند.

نماینده تکاب و شاهین دژ در مجلس تصریح کرد: باید از بکارگیری افراد سفارشی در حوزه معدن بشدت پرهیز کرده و استخدام و بکارگیریها در چارچوب قانون و ضوابط و با لحاظ تخصص و رشته تحصیلی مرتبط انجام گیرد.

او با اشاره به اینکه برای توسعه منطقه و کاهش بیکاری، باید پروژه فاز ۲ با جدیت تمام پیگیری و اجرایی شود، گفت: ضروری است که اقدامات لازم برای کمک به ایجاد شرکت‌ها و کارگاههای کوچک و متوسط پایین دستی هم انجام گیرد.

همتی شرط لازم در واگذاریها را رعایت قانون و ضوابط مربوطه دانست و افزود: معاونتهای حذف شده توسط مدیران سابق، در ا‌ولین فرصت باید احیاء شوند و از پرداخت پول و دادن هر گونه امتیاز غیر قانونی به افراد حقیقی و حقوقی بشدت خودداری شود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: حقوق‌های کسانیکه بدون حضور در محل کار، دریافتی دارند باید قطع شود و حقوق‌های بالا و غیر منطقی مدیران هم کاهش یابد. خودروهای خارجی لوکس مدیران بعلت هزینه های بالا با خودروهای داخلی جایگزین شوند. سیستم های حفاظت فیزیکی مجموعه تقویت و موارد امنیتی بدقت رعایت شود.

او با انتقاد از عدم تکمیل تاسیسات گاز رسانی داخل مجموعه نیز گفت: علیرغم اینکه امتیاز گاز به مجموعه داده شده ولی هنوز تاسیسات داخل کامل نشده و دریافت سوخت به روال قبل هزینه ها را بسیار بالا می برد و این ضرر متوجه اموال عمومی است . لذا باید دقیق بررسی کرد و در صورت کوتاهی مراتب به مراکز و سازمانهای مربوطه ارجاع شود.

به گزارش کردپرس، در شهرستان تکاب 40 درصد انباشت طلا و 50 درصد کل ذخیره طلای شناسایی‌شده کشور واقع‌شده، اما این شهرستان از کمترین زیرساخت‌های توسعه در بخش‌های راه، درمان، بهداشت، آموزش و… نیز برخوردار نیست و در لیست 31 شهرستان محروم کشور قرار دارد.

کد خبر 1464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha