یک راس بز وحشی در ماکو قربانی طمع شکارچیان شد

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماکو گفت: یک راس بز وحشی که توسط شکارچیان زخمی شده بود، در راه انتقال به مرکز جهت تیمار تلف شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از محیط زیست؛ جعفر صادق تقی زاده افزود: در پی گزارش پاسگاه مرزی دمیرتپه منطقه بورالان مبنی بر شکار یک راس بز وحشی توسط شکارچیان غیرمجاز با استفاده از سگ های شکاری، زخمی شده بود و بلافاصله یگان حفاظت این اداره به محل اعزام شدند.

او ادامه اد: مامورین یگان حفاظت محیط زیست ماکو با همکاری مامورین نیروی انتظامی هنگ مرزی بز وحشی را زنده گیری و جهت مداوا به دامپزشکی انتقال دادند.

تقی زاده اظهار کرد: اما به دلیل شدت جراحت وارده به بز وحشی و علیرغم تلاش دامپزشکان شهرستان ماکو، بز وحشی در مسیر انتقال به سایت آرگالی شوط در مسیر تلف شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ماکو گفت: شرایط مناسب زیستگاهی، امنیت بالای منطقه و حضور پر رنگ نیروهای یگان حفاظت این شهرستان در مناطق باعث شده تا در طی سالهای اخیر شاهد رشد جمعیت گونه های مختلف حیات وحش، خصوصا کل و بز در منطقه باشیم و البته توجه به مرزی بودن شهرستان ماکو، همراهی و همکاری نیروهای هنگ مرزی در ایجاد بستر امن و شرایط مناسب نیز بسیار حائز اهمیت بوده است. .

کد خبر 14837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha