پنج پیشنهاد نیروهای دموکراتیک به ائتلاف بین المللی درباره اسرای داعشی

سرویس سوریه - نیروهای دموکراتیک سوریه با ارائه پنج پیشنهاد به ائتلاف بین المللی خواهان بازگرداندن اسرای داعشی به کشورهایشان شدند.

به گزارش کردپرس، نیروهای دموکراتیک سوریه (SDF)، خواهان بازگرداندن اسرای داعشی و خانواده های آنان به کشورهایشان هستند و در این رابطه 5 پیشنهاد به ائتلاف ضد داعش ارائه داده اند.

عبدالکریم عمر، رئیس دفتر روابط خارجی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه، و احمد شیخموس، رئیس دفتر امور مهاجرت، اعلام کردند که در دیدار با مقامات کشورهای عضو ائتلاف 5 راه حل پیشنهادی ارائه داده اند.

مقامات شمال و شرق سوریه در گفتگو با شرق الاوسط گفتند که پیشنهاد می کنند اعضای خارجی داعش و خانواده های آنها که در اردوگاه های روژ و هول هستند، در کشورهای خودشان مورد محاکمه قضائی قرار گیرند. آنها برای اداره امنیت این اردوگاه ها، ایجاد مرکز جدیدی برای اعضای داعش، در اختیار گذاشتن اطلاعات اسرا، و ایجاد مراکز قضائی بین المللی جدید در مناطق تحت کنترل مدیریت خودگردان، خواهان یاری از سوی اعضای ائتلاف شده اند.

عبدالکریم عمر با اشاره به این که در ماه ژوئن دیدارهایی با نمایندگان ایالات متحده درباره اسرای داعشی عراقی و سوری و خانواده های آنان صورت گرفته است، گفت: «برخی از دولت ها در بازپس گیری شهروندان داعشی خود مردد هستند. آنها باید این را بدانند که کودکانی که در اینجا اسیرند، خود قربانیان داعش هستند و هیچ گناهی ندارند. آنها تا زمانی که در این اردوگاه ها بمانند با این افکار رادیکال بزرگ خواهند شد.»

بر اساس این گزارش در اردوگاه های هول و روژ در کردستان سوریه - که از خطرناک ترین اردوگاه های جهان هستند - 11 هزار کودک متعلق به شبه نظامیان داعش که شهروندان 50 کشور مختلف هستند زندگی می کنند.

مدیریت خودگردان خواهان بازگرداندن همه اعضای داعش به کشورهایشان است.

کد خبر 14897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha