رسانه روسی به نقل از مشاور نخست وزیر عراق: کاظمی به مسکو سفر می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – پایگاه سپوتنیک روسیه به نقل حسین علاوی مشاور نخست وزیر عراق اعلام کرد مصطفی کاظمی به زودی به روسیه سفر می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از سپوتنیک، حسین علاوی در این باره گفت: روسیه یکی از کشورهای بزرگ است که معادلات سیاسی بین المللی را شکل می دهد و به نظر می رسد کاظمی پس از سفر به برخی از کشورهای بزرگ به روسیه سفر می کند تا فارغ از رابطه با آمریکا و شرق و غرب، پیام اطمینان بخشی را به سراسر جهان مخابره کند.

علاوی افزود: این موضوع جنبه سیاسی دارد و بر این باوریم که تلاش برای سفر به مسکو، منطقی است. زیرا عراق در مرحله ارسال پیام های اطمینان بخش به منطقه و دنیا مبنی بر بازیابی نقش منطقه ای، عربی و بین المللی اش در زمینه کاهش تنش و ایجاد تعادل و همچنین هماهنگی با کشورهای منطقه با هدف جلوگیری از افزایش تنش و مشکلات سیاسی و اقتصادی در منطقه است.

مشاور نخست وزیر عراق خاطرنشان کرد: به همین دلیل، بر این باورم که با توجه به سیاست ها و استراتژی دولت عراق، سفر کاظمی به مسکو بسیار محتمل است.

حسین علاوی همچنین تأکید کرد: نخست وزیر عراق می خواهد این پیام اطمینان بخش را به منطقه و دنیا مخابره کند که عراق یک کشور دارای حاکمیت است و تصمیمات سیاسی و مواضع آن براساس منافع آن اتخاذ می شود و همچنین افزایش تعامل با روسیه و چین و کشورهای منطقه از جمله ایران یا عربستان براساس سیاست ها و استراتژی دولت انجام می گیرد تا بر این واقعیت تأکید کند که عراق به یک قطب محوری در داخل منطقه تبدیل شده است و به جلوگیری از تنش ها و مشکلات در آن کمک می کند.

کد خبر 15001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha