در پی افتتاح دفتر مدیریت خودگردان در ژنو، ترکیه کاردار سوئیس را احضار کرد

سرویس ترکیه - وزارت امور خارجه ترکیه در اعتراض به افتتاح دفتر نمایندگی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در ژنو، کاردار سوئیس را احضار کرد.

به گزارش کردپرس، وزارت امور خارجه ترکیه در اعتراض به افتتاح دفتر نمایندگی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در ژنو، کاردار سوئیس را برای ارائه توضیحات به وزارت امور خارجه احضار کرد.

وزارت امور خارجه ترکیه با انتشار اطلاعیه‌ای در این رابطه اعلام کرد که ترکیه مراتب اعتراض خود را نسبت به افتتاح نمایندگی مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه در ژنو به کاردار سفارت سوئیس در آنکارا ابلاغ و خواستار ارائه توضیحاتی از وی در این زمینه شده است.

وزارت خارجه ترکیه در این اطلاعیه برای نامیدن مدیریت خودگردان از اصطلاحات تحقیر آمیزی استفاده کرد و این دولت را وابسته به حزب کارگران کردستان (PKK) و یگان های مدافع خلق (YPG) - که آنها را گروهک های تروریستی می نامد - دانست.

وزارت امور خارجه ترکیه با تاکید بر اینکه نباید در مبارزه با تروریسم برای گروه‌های تروریستی تمایزی قائل شد، خاطرنشان کرد: «به آنهایی که آغوششان را به روی گروه‌های تروریستی می‌گشایند یادآوری می‌کنیم که ممکن است روزی این مرض به آنها نیز ضربه بزند. کشور ما قاطعانه به مبارزه خود با PKK که از سوی اتحادیه اروپا نیز به عنوان گروه تروریستی شناخته شده و گروهک‌های وابسته به آن، ادامه خواهد داد.»

کد خبر 15048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha