اعضای باند انتشار عکس و فیلم خصوصی در فضای مجازی در دهگلان دستگیر شدند

سرویس کردستان - فرمانده انتظامی شهرستان دهگلان گفت: اعضای یک باند که اقدام به انتشار عکس و فیلم های خصوصی افراد در فضای مجازی به قصد اخاذی و تطمیع کاربران در این شهرستان می کردند، دستگیر شدند.

به گزارش کُرد پرس، سرهنگ یوسف درویشی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی ناشناس، از طریق کپی عکس های شخصی وی از طریق یکی از شبکه های اجتماعی قصد ایجاد مزاحمت و برهم زدن کانون گرم زندگی را دارد، موضوع در دستور کار پلیس فتای این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات به عمل آمده، شاکی مدعی بود فرد مزاحم با استفاده از هک کردن آی دی شخصی وی اقدام به کپی کردن عکس و فیلم های شخصی او کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دهگلان ادامه داد: با انجام اقدامات فنی و تخصصی توسط ماموران پلیس فتا در فضای مجازی، 4 نفر که مجرد بوده و اقدام به انتشار ۱۰ مورد فیلم و عکس های شخصی افراد کرده بودند، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

سرهنگ درویشی یادآور شد: متهمان در مواجهه با شواهد و ادله جرم به تخلف خود اعتراف و علت و انگیزه این عمل را اخاذی و تطمیع کاربران برای اهداف شخصی خود اعلام کردند.

وی با بیان اینکه این افراد با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، بیان کرد: افراد به ویژه خانم ها نباید فیلم و عکس های شخصی خود را به راحتی در بستر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی قرار دهند، ضمن اینکه درصورت بروز مشکل و مواجهه با جرایم رایانه ای می توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره و راهنمایی های کارشناسان این پلیس برای رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند.

کد خبر 15051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha