رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق: تخریب دکل های برق، با اهداف سیاسی انجام می گیرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس کمیسیون امنیتی و دفاعی مجلس عراق تأکید کرد: حمله به دکل های برق، با اهداف سیاسی و بر هم زدن صحنه انجام می گیرد یا می توان آن را از جمله اقدامات تشکیلات تروریستی داعش در چارچوب اعلام جنگ آن در حدود یک ماه اخیر ارزیابی کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از موازین نیوز، محمد رضا آل حیدر در این باره گفت: تأمین امنیت دکل های برق به ویژه در استان های شمالی عراق وظیفه نیروهای پلیس تحت فرمان وزارت نیرو است. اما به دلیل فراوان بودن شمار دکل ها، حفظ امنیت همه آنها دشوار به نظر می رسد.

وی افزود: تخریب دکل ها به وسیله یک بمب کوچک که با استفاده از یک موتورسیکلت یا شخص پیاده یا چوپان ها جابجا می شود ممکن است. اما این به معنی عدم انجام مسئولیت توسط نیروهای مربوطه در این زمینه نیست.

آل حیدر خاطرنشان کرد: وزارت برق عراق روز سه شنبه از آسیب دیدن 9 دکل برق در استان های کرکوک و صلاح الدین بر اثر اقدامات خرابکارانه خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق نیز از تهیه طرحی با هماهنگی وزارت نیروی این کشور برای تأمین امنیت دکل های برق خبر داد و اعلام کرد شماری از عوامل حمله به دکل های فوق بازداشت شدند.

کد خبر 15123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha