خبرنگاران در راه توسعه و آبادانی کردستان تلاش بسیاری دارند

سرویس کردستان - رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم در دولت‌های گذشته، اعتماد مردم به دولتمردان تا حدود زیادی کاهش یافته که دولت جدید باید اقدامات اساسی در این زمینه انجام دهد و رسانه‌ها نیز کمک‌حال مسوولان باشند و خلا موجود در بحث اعتماد را ترمیم کنند.

به گزارش کرد پرس، محسن فتحی روز پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: خبرنگاران و رسانه‌ها به مجمع نمایندگان استان کمک کنند تا در زمینه انتخاب مدیران استانی به وزرا مشورت درستی داده شود، چراکه با گزینش مدیران استانی دلسوز و توانمند، می‌توان اعتماد کاهش یافته مردم نسبت به دولتمردان را مرتفع کرد.

وی بر ضرورت احساس مسئولیت رسانه‌ها برای رفع دغدغه‌های مردم و مشکلات موجود در استان، افزود: ما به عنوان نمایندگان مردم در مجلس، انتظار داریم رسانه‌ها با پیشنهاد دادن مدیران شایسته به ما و انتقال آن به وزرا، نقشی مهم در جهت توسعه استان ایفا کنند.

نماینده مردم شهرستان های سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، به کابینه پیشنهادی رییس جمهوری اشاره و آن را لیستی قابل قبول و قوی عنوان و ادامه داد: ۲ نفر از وزرای پیشنهادی از مناطق و استان‌های کُردنشین هستند که جای تقدیر دارد و خوشحالیم که دولت دکتر رییسی به وعده خود عمل کرد.

فتحی با بیان اینکه واقعیت این است که آخرین فرصت برای ترمیم اعتماد بین مردم و دولتمردان است، یادآور شد: زمان محدود است و جای آزمون و خطا نیست و کسانی که به عنوان مدیر انتخاب می‌شوند، باید هیچ منیتی نداشته باشند، چراکه قبول کردن پست در شرایط کنونی سخت است و مدیران انتخابی فقط باید به فکر باز کردن گره‌ای از مشکلات مردم باشند.

وی به روز خبرنگار و اهمیت کار رسانه‌ها اشاره کرد و بیان کرد: جامعه‌ای توسعه می‌یابد که خبرنگاران و رسانه های آن حریت و آزادی قلم‌ را با هیچ چیزی عوض نمی‌کنند و قلم‌شان همواره برای منافع عمومی و خیر و صلاح جامعه می‌چرخد.

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرنگاران افشاکننده فساد در دستگاه‌های مختلف هستند و گاهی جانشان بر اثر این کار به خطر می‌افتد، گفت: خبرنگاران در کردستان مانند نمایندگان مجلس هستند و کار بسیار سختی دارند، به واسطه اینکه در کنار محدودیت‌هایی که دارند، باید طوری فعالیت کنند که مطالبات به حق مردم بیان شود و در عین حال در قالب صحبت‌های اپوزیسیون و مخالفان نظام نباشد.

فتحی با اشاره به حرفه‌ای بودن و صداقت در کار خبرنگاران کردستانی، اظهار کرد: شرافت‌مندترین خبرنگاران در استان کردستان فعالیت دارند، چراکه دل در گرو توسعه استان و منطقه دارند و دائم در هر محفل پیگیر مشکلات مردم هستند.

وی دغدغه داشتن خبرنگاران در بحث معیشت و مسکن را در دنیای امروز، غیرقابل قبول دانست و افزود: مسئولان باید پیگیر مشکلات خبرنگاران بوده و حق اصحاب رسانه را ادا کنند، چونکه خبرنگاران هیچوقت دغدغه‌های خود را بیان نمی‌کنند و همواره دنبال انعکاس مشکلات مردم هستند که البته نباید اینگونه باشد و باید پیگیر مطالبات خود باشند.

رییس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید کارگروهی با حضور نمایندگان مجلس و خانه مطبوعات تشکیل تا مشکلات خبرنگاران پیگیری و برای رفع آن اقدام شود.

فتحی به اقدامات انجام شده در یک سال گذشته در مجلس اشاره کرد و یادآور شد: تجهیز بیمارستان سقز به دستگاه‌های تخصصی پزشکی، تجهیز بخش مغز و اعصاب این بیمارستان و تجهیز بیمارستان مریوان کوثر، از جمله اقداماتی بود که در یکسال اخیر انجام شد.

وی بیان کرد: مهمترین اقدام، تصویب و اختصاص دستگاه پت اسکن(دستگاه تشخیص و شناسایی به موقع سرطان) به بیمارستان کوثر سنندج است که یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده و پس از رایزنی‌هایی بسیار به نتیجه رسید.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این دستگاه تا ۱۰ روز آینده در بیمارستان کوثر سنندج نصب خواهد شد، گفت: با نصب این دستگاه، بخش پیوند مغز و استخوان به این بیمارستان اضافه می‌شود و سنندج به قطب پزشکی سرطان غرب کشور تبدیل خواهد شد.

فتحی، نصب این دستگاه را در بیمارستان کوثر، باعث توسعه توریسم درمانی در کردستان و سنندج دانست و اظهار کرد: در کنار بکارگیری نیروهای متخصص برای استفاه از دستگاه پت اسکن، جایگاه دانشگاه علوم پزشکی کردستان، از تیپ سه به تیپ ۲ ارتقا خواهد یافت.

پیگیری برای راه اندازی دانشکده داروسازی در کردستان از دیگر مواردی بود که فتحی به آن اشاره کرد و افزود: در دولت گذشته کارهای زیادی از جمله تخصیص آب به ۱۹۶ هزار هتکار اراضی دیم استان انجام شد اما این طرح عملیاتی نشد و برای اجرایی کردن آن ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است و امیدواریم دولت جدید آن را در دستور کار قرار دهد‌.

کد خبر 15143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha