عضو ارشد اتحادیه میهنی: حدود 400 عنصر داعش در ارتفاعات مخمور حضور دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - مسئول ارشد اتحادیه میهنی در مخمور از حضور حدود 400 عنصر تروریستی داعش در ارتفاعات قره چوخ واقع در منطقە مخمور در جنوب شرق استان نینوا خبر داد و اعلام کرد حضور این عناصر امنیت سه استان را تهدید می کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از عین العراق نیوز، "رشاد کلالی" در این باره گفت: حدود 400 عنصر داعش از سه سال پیش در ارتفاعات قره چوخ حضور دارند و بارها بمباران شده اند. همچنین نیروهای نظامی عراقی، بارها علیه آنها عملیات نظامی علیه آنها انجام داده اند. اما خطر آنها همچنان به قوت خود باقی است.

کلالی افزود: این افراد با استفاده از روش های ویژه ای به استان کرکوک به ویژه مناطق دبس و حویجه و همچنین جزیره نینوا منتقل می شود و کمکها به آنها از این مناطق ارسال می شود. این عناصر، خطر بزرگی برای زندگی مردم این منطقه هستند.

عضو ارشد اتحادیه میهنی در ادامه گفت: خطر عناصر داعش در ارتفاعات جنوب شرق نینوا باعث تهدید امنیت سه استان نینوا، کرکوک و صلاح الدین می شود و راه حل این وضعیت، قطع مسیر امدادرسانی تشکیلات تروریستی از طریق کنترل بر گذرگاههای ویژه مورد استفاده عناصر ان و همچنین انجام عملیات نظامی مشترک توسط سه نیروی مبارزه با تروریسم، پیشمرگ ها و حمایت هوایی ائتلاف بین المللی است تا پس از آن، امنیت منطقه به صورت مشترک مدیریت شود. زیرا این منطقه جزو مناطق مورد مناقشه بین بغداد و اربیل است.

کد خبر 15200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha