گفتگوی تلفنی کاظمی و آیت اللە رئیسی درباره راههای مقابله با چالش های منطقه

سرویس عراق و اقلیم کردستان – مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق با آیت اللە سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران به صورت تلفنی درباره روابط دوجانبه و چالش های منطقه گفتگو کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از ناس نیوز، دفتر نخست وزیری عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: مصطفی کاظمی نخست وزیر عراق امروز سه شنبه در تماس تلفنی با آیت اللە "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهوری اسلامی ایران، درباره روابط دوجانبه و برخی مسائل مورد اهتمام مشترک گفتگو و تبادل نظر کرد.

براساس این بیانیه، آیت اللە رئیسی در این تماس تلفنی، از تلاش های کاظمی و دولت و ملت عراق در زمینه استقبال زوار مناسبت های مذهبی تقدیر کرد. کاظمی نیز برای رئیسی به مناسبت انتخاب وی به عنوان رئیس جمهور ایران آرزوی موفقیت کرد.

کاظمی در این تماس تلفنی همچنین بر ضرورت تقویت اقدامات دوجانبه و مشترک با هدف رویارویی با چالش های منطقه و اهمیت ارتباط مداوم بین جریانات مختلف با هدف تقویت ثبات منطقه و توسعه پایدار و همبستگی سراسر کشورهای منطقه تأکید کرد.

آیت اللە رئیسی از نقش تأثیرگذار عراق در زمینه نزدیک کردن دیدگاههای منطقه و تلاش های دیپلماتیک دولت بغداد در راستای خدمت به صلح و منافع ملت های منطقه تقدیر کرد.

کد خبر 15449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha