بستری 688 بیمار کرونایی در بیمارستان های کردستان/ظرفیت تخت‌ها در حال تکمیل شدن است

سرویس کردستان - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ظرفیت تخت های ویژه بیماران کرونایی در بیمارستان های استان در حال تکمیل و پر شدن است.

به گزارش کرد پرس به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان, صدیق جدیدالاسلامی اظهار کرد: در حال حاضر ۶۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان های استان بستری بوده که از این تعداد ۷۳ بیمار در بخش مراقبت های ویژه (ICU) تحت نظر هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد بیماران بستری مربوط به مرکز استان با ۴۱۱ بیمار است، افزود: براساس برآوردهای انجام شده اگر این روند افزایش بیماری تا چند روز آینده در استان همچنان ادامه داشته باشد ظرفیت تخت های کرونایی استان تکمیل خواهد شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: در حال حاضر روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر به آمار بیماران بستری در استان افزوده می شود که رقم بسیار بالایی است و در صورت کند نشدن شیب بیماری باید برای بستری بیماران وارد پلان های دیگری شویم.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه هم اکنون در مرکز استان ظرفیت حدود ۱۲۰ تخت دیگر برای بیماران کرونایی وجود دارد, یادآور شد: امیدواریم در چند روز آینده شاهد کاهش موج بیماری و تعداد بستری های ناشی از آن باشیم.

وی در خصوص وضعیت دارویی استان برای بیماران کرونایی نیز بیان کرد: در حال حاضر در این زمینه نیز مشکل و کمبودی وجود ندارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان خواستار رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم شد و گفت: تنها راه عبور از این موج رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است لذا از مردم استان انتظار می رود از مسافرت رفتن، برگزاری دورهمی های خانوادگی و تجمع در پارک ها و ... بپرهیزند و در صورت ضرورت از ماسک استفاده کنند.

کد خبر 15456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha