جغرافیای خاورمیانه را  از تمام ایدئولوژی های تغذیه شده توسط خشونت مردانه، نجات خواهیم داد

سرویس ترکیه - انجمن کردی جنبش زنان آزاد با انتشار بیانیه ای با زنان افغانستان ابراز همبستگی کردند.

به گزارش کردپرس، انجمن کردی جنبش زنان آزاد (TJA) در آمد-ترکیه، اعلام کرد که در برابر زن ستیزی طالبان در کنار زنان افغانستان خواهد بود: «ما جغرافیای خاورمیانه را از تمام ایدئولوژی های تغذیه شده توسط خشونت مردانه، نجات خواهیم داد.»

جنبش زنان آزاد با انتشار بیانیه ای کتبی با عنوان «در برابر حرکت شرم آور قدرت های امپریالیستی، در کنار زنان افغانستانی هستیم»، ضمن اشاره به این که قدرت های امپریالیستی اشغالگر، سیاست های استعماری خود را زیر عنوان آزاد کردن جهان مشروعیت می بخشند، گفت: «این قول هیچ چیز جز مرگ و ستم به مردم خاورمیانه نمی دهد. ما می دانیم که جاه طلبی های این قدرت ها در جغرافیای ما، جغرافیای خاورمیانه را به گونه ای نشان می دهد که گویا نمی تواند از عهده اداره خودش برآید و آبشخور این اندیشه ایدئولوژی است که قصد مهندسی مردم را دارد.»

این بیانیه در قسمتی دیگر با اشاره به این که حوادث افغانستان بیش از همه زنان را تحت تاثیر قرار می دهد، بیان می دارد: «ما بیش از همه صدای فریادهای زنان را می شنویم، تمام دستاورهای زنان که با تلاش و مبارزه مداوم به دست آورده اند دارد قربانی جاه طلبی حکومت های غربی اشغالگر، و نیروهای ارتجاعی بنیادگرا می شود... هرجا که سلطه جهانی مردسالاری باشد ابتدا زنان و دستاوردهای آنان نشانه گرفته می شود. نه غرب متمدن و نه گروه های جهادی دست از اعتقادات خود بر نمی دارند. زیرا آبشخور آنان یکی است و از یک جا ریشه می گیرند. امروز زندگی زنان و کودکان در افغانستان در خظر است. دستاوردهای آنان در خطر است. اما جهانی که افغانستان را به این حال دچار کرده است، اکنون به تماشای آن نشسته است.»

TJA در ادامه این بیانیه با تاکید بر این که تنها راه حل در جغرافیای خاورمیانه خواست مردم است گفت: «هیچ مداخله خارجی و سیاست تحمیلی نمی تواند زندگی آزاد و برابر را برای مردم به ارمغان آورد. ما در روژاوا دیدیم که این زندگی نه با دخالت دولت -ملت های غربی و نه با اطاعت از گروه های جهادی بنیادگرا، بلکه تنها با خواست و اراده مردم نجات پیدا می کند. مردم افغانستان باید خودشان با اراده خود برای آینده شان تصمیم بگیرند. ما زنان کرد که زندگی مشابهی را در یک جغرافیا تجربه کرده ایم، دوستان زن خود را در افغانستان به آغوش می کشیم و صمیمانه همبستگی خود را ابراز می کنیم. ما جغرافیای خاورمیانه را از تمام ایدئولوژی های تغذیه شده توسط خشونت مردانه، نجات خواهیم داد و زندگی ای سرشار از آزادی زنان در این جغرافیا ایجاد خواهیم کرد. ما قدرت و باور لازم برای این کار را داریم.»

کد خبر 15497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha