مذاکرات کُردی-کُردی از سر گرفته می‌شود

سرویس سوریه-عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه(PDK.S) گفت‌:در دیدار نماینده آمریکا در مذاکرات کُردی-کُردی قرار شد گفتگوهای میان شورای میهنی کُرد و احزاب اتحاد میهنی از سر گرفته شوند.

نافع عبدالله عضو کمیته مرکزی حزب دموکرات کُردستان سوریه(PDK.S) در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به دیدار اخیر میان نمایندگان شورای میهنی کُرد و دیوید برونشتاین معاون نماینده آمریکا در مذاکرات میان جریانات کُرد سوری گفت:دو محور اساسی در این نشست بررسی شد.ابتدا مذاکرات کُردی-کُردی ادامه یابد و دیدار میان شورای میهنی کُرد با احزاب اتحاد میهنی کُرد(PYNK) و ژنرال مظلوم عبدی در چهارچوب مذاکرات ادامه پیدا کند.
وی افزود:محور دوم مذاکرات بحث درباره اعضای دستگیر سده شورای میهنی توسط آسایش پ.ی‌.د بود که نماینده آمریکا قول داد که پیگیر این مسئله باشد.
وی پیشتر در این رابطه به کُردپرس گفته بود:ما بعنوان شورای میهنی کُرد در اهداف خود برای توافق جدی هستیم و امیدواریم که طرف دیگر نیز به مسئولیت خود آگاه باشد و راه برای توافق نهایی هموار شود.
این سیاستمدار کُرد ادامه دادد:واجب است مسئولان پ.ی.د دست از اظهارات و اقدامات نامناسب و دور از روح اتحاد بردارند و به فکر نهایی شدن توافقات باشند.
وی افزود:لازم است طرف مقابل بصورت عملی به گفتگو اعتقاد داشته باشد تا راه برای ادامه مذاکرات هموار گردد.
کد خبر 15715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha