آغاز خروج نظامیان ترکیه از افغانستان

سرویس ترکیه - وزارت دفاع ترکیه از آغاز خروج نیروهای نظامی ترکیه از افغانستان خبر داد.

به گزارش کردپرس، حکومت ترکیه با بررسی شرایط موجود در افغانستان تصمیم بر خروج نیروهای خود از این کشور گرفت.

وزارت دفاع ترکیه با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که پس از ارزیابی از وضعیت کنونی افغانستان تصمیم گرفته است تا نیروهای خود را از این کشور تخلیه کند. وزارت دفاع ترکیه همچنین از آغاز تخلیه نیروهای خود از افغانستان خبر داد.

در اطلاعیه وزارت دفاع ترکیه آمده است: «ترکیه از سال 2002 در چهارچوب پیمان ناتو در حال خدمت به مردم افغانستان است تا به صلح و آرامش برسند. نیروهای مسلح ترکیه اکنون با موفقیت در انجام وظیفه به کشورمان باز می گردند... همچنین در این فرایند 1129 شهروند غیر نظامی توسط هواپیماهای نظامی ترکیه از افغانستان تخلیه شدند.»

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات ترکیه گزارش داد که نیروهای طالبان که پس از 20 سال حکومت افغانستان را به دست گرفته اند، از ترکیه برای بهره برداری از فرودگاه کابل درخواست پشتیبانی کرده اند. ترکیه در پذیرش این درخواست خطرناک دچار تردید شده است. یک مقام ارشد ترکیه که نخواسته نامش فاش شود گفته است: حفظ امنیت کارکنان فرودگاه کابل بدون حضور سربازان ترک کاری خطرناک است. این مقام ترک با بیان این که مذاکرات درباره این موضوع با طالبان ادامه دارد گفت که مقدمات خروج نیروهای ترکیه به پایان رسیده است.

با این همه یک مقام مسئول دیگر به رویترز گفته است که اخذ تصمیم نهایی تا 31 آگوست یعنی پایان مهلت خروج نیروهای خارجی از افغانستان به طول خواهد انجامید.

کد خبر 15904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha