گذرگاه مرزی میان عراق و عربستان جمعه هفته آینده بازگشایی می‌شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان - رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق از بازگشایی گذرگاه مرزی مشترک با عربستان در اواخر هفته آینده خبر داد.

به گزارش کردپرس، کاظم العقابی، رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق پیش از ظهر امروز (پنج شنبه) در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) اعلام کرد که گذرگاه عرعر در مرز مشترک با عربستان سعودی 20 دسامبر جاری (جمعه هفته آینده) بازگشایی می شود.

العقابی در این باره اظهار داشت: از طریق کمک مالی عربستان به ارزش 50 میلیون دلار، سازمان گذرگاه های مرزی عراق توانست گذرگاه ایده آل عرعر را احداث کند.

رئیس سازمان گذرگاه های مرزی عراق در ادامه تاکید کرد که بازگشایی گذرگاه مرزی عرعر با عربستان در اواخر هفته آینده، شامل مبادلات تجاری و تردد مسافر میان دو کشور می شود.

العقابی در پایان نیز تصریح کرد: طرح تدوین شده از سوی سازمان گذرگاه های مرزی عراق برای توسعه مرز مشترک با عربستان، شامل معرفی برخی گذرگاه های مرزی به عنوان فرصت های سرمایه گذاری و همچنین دریافت کمک های مالی از سازمان های بین المللی برای انجام این کار است.

لازم به ذکر است که گذرگاه مرزی عرعر از زمان اشغال کویت از سوی رژیم سرنگون شده بعث در سال 1991 میلادی تاکنون همچنان بسته مانده با این حال طی سال های اخیر شاهد تردد حجاج عراقی به خاک عربستان و برخی هیئت های دیپلماتیک میان دو کشور بوده است.

کد خبر 159489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha