بهره برداري از 9 طرح گازرساني روستايي و صنعتي در ثلاث باباجاني

سرویس کرمانشاه _ استاندار كرمانشاه از گازرساني به روستاها و واحدهاي صنعتي مناطق مرزي به عنوان يكي از محورهاي رشد و توسعه نام برد و گفت: از سال 92 تاكنون با سرمايه گذاري هزار و 700 ميليارد تومان امكان برخورداري 1700 روستا در مناطق كم برخوردار و محروم از شبكه گازطبيعي فراهم شده است.

به گزارش کردپرس ؛ هوشنگ بازوند» در مراسم افتتاح 25 طرح گازرساني با اعتبار 17 ميليارد تومان در روستاي گناني شهرستان ثلاث باباجاني ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي والامقام «رجايي و باهنر» و 22 هزار شهيد دولت از پيگيري مستمر و دلسوزانه پروژه هاي اين شهرستان توسط فرماندار تشكر كرد و گفت: خدمات و اقدامات شركت گاز نيز سبب تحولي براي رفاه بيشتر مردم شده است كه با تمام پروژه ها ضريب نفوذ گاز به بيشتر از 90 درصد در بخش روستايي مي رسد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای گازرسانی به روستاها در هشت سال گذشته، گفت: گاز محور اصلی توسعه روستاها و یکی از محورهای توسعه صنعت است.

استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود، افزود: فرماندار ثلاث باباجانی نیز تعدادی پروژه عمرانی معرفی کرده اند که برای شهرستان می تواند مفید باشند از این رو آنها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

بازوند همچنین در رابطه با مشکل تامین آب شرب شهرستان ثلاث باباجانی نیز گفت: معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه به صورت ویژه این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد تا اقدامات لازم برای برطرف شدن مشکل انجام شود.

وی همچنین به تونل در دست احداث سیاه طاهر نیز اشاره کرد و اظهار داشت: این تونل یک هزار و ۸۰ متر طول دارد که تنها حفر ۱۸۲ متر آن باقی مانده است و بهره برداری از آن گام موثری برای رونق صادرات غیرنفتی و توسعه منطقه خواهد بود.

مقام ارشد استان احداث تونل سياه طاهر را اقدامي بسيار مطلوب در راستاي توسعه مبادلات مرزي و رونق صادرات عنوان كرد و گفت: این مسیر به علت صعب العبور بودن در زلزله هم اولين جايي بود كه دچار ریزش‌های شد و عملاً مشكلاتي را ايجاد كرد اما با اجرای این تونل نگرانی ها برطرف می شود و طول مسیر نیز کاهش می یابد.

شهرستان ثلاث باباجانی با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارای سه بخش مرکزی، ازگله و زمکان با ۲۰۹ روستا است که ۱۶۷ روستای آن دارای سکنه است.

کد خبر 15964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha