آتش سوزی جنگل های استان کردنشین درسیم 12 روز است بدون مداخله دولت ادامه دارد

سرویس ترکیه - با گذشت 12 روز از آغاز آتش سوزی در جنگل های استان کردنشین درسیم حکومت ترکیه همچنان از مداخله برای خاموش کردن آتش جلوگیری می کند.

به گزارش کردپرس، با گذشت 12 روز از آغاز آتش سوزی در مناطق جنگلی استان کردنشین درسیم (تونجلی) نه تنها مداخله ای برای اطفای حریق از سوی حکومت ترکیه صورت نگرفته است، بلکه از مداخله نیروهای مردمی برای خاموش کردن آتش نیز جلوگیری به عمل آمده است.

بر اساس اخبار محلی آتش سوزی در مناطق جنگلی هوزات - اواجیک استان درسیم به بهانه انجام عملیات در این مناطق توسط نیروهای نظامی ترکیه آغاز شده و با همین بهانه از خاموش کردن آن ممانعت به عمل آمده است.

فاتح محمت ماچ اوغلو شهردار درسیم به همراه مردم محلی برای خاموش کردن آتش به منطقه رفتند اما با ممانعت پلیس مواجه شدند. ماچ اوغلو با انتشار ویدئویی اعلام کرد که استاندار منطقه مسیر را برای آنها مسدود کرده و تهدید کرده است که «اگر بیش از این پیگیر گرفتن اطلاعات و پخش خبر درباره این آتش سوزی و نیز خاموش کردن آن بشوید برای شما دردسر بزرگی ایجاد خواهم کرد.»

با وجود گذشت 12 روز از آغاز آتش سوزی تا کنون، هیچ خبرگزاری دولتی خبر آتش سوزی در این مناطق را منتشر نکرده است. رسانه های اپوزیسیون نیز توجهی به این آتش سوزی نشان ندادند. مردم کردستان ترکیه با انتشار هشتگ های «درسیم دارد می سوزد»، «درسیم دارد می سوزد، بی صدا نمان»، و «هوزات دارد می سوزد» و با انتشار تصاویری از سوختن این جنگل ها سعی در جلب توجه مردم دیگر نقاط ترکیه به آتش سوزی جنگل های درسیم دارند.

#dersimyanıyor
#dersimyanıyorsessizkalma
#hozatyanıyor

کد خبر 15996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha