دیدار برهم صالح با هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – برهم صالح رئیس جمهور عراق با هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان در بغداد دیدار و بر ضرورت یافتن راه حل های ریشه ای برای مسائل معلق مانده بین بغداد و اربیل و ادامه گفتگوهای سازنده در این راستا تأکید کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، دفتر ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد: برهم صالح رئیس جمهور عراق با هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم و با حضور بشیر حداد نایب رئیس دوم مجلس عراق دیدار و گفتگو کرد.

براساس این بیانیه، در دیدار مذکور طرفین بر ضرورت تقویت تلاش ها برای دستیابی به راه حل های ریشه ای برای مشکلات و مسائل معلق مانده بین اقلیم کردستان و دولت مرکزی با استناد به قانون اساسی و در پیش گرفتن شفافیت و صراحت و بازگرداندن امور به وضعیت قانونی آنها و حفظ منافع عمومی تأکید شد.

برهم صالح در این دیدار حل موضوع حقوق کارمندان اقلیم کردستان به عنوان یک حق قانونی و سایر مسائل مالی دیگر در راستای حفظ حقوق شهروندان عراق از جمله کارمندان و بازنشستگان اقلیم را ضروری دانست و تأکید کرد: راه حل مشکلات در تفاهم جدی و تمایل مشترک به تحقق منافع شهروندان است.

در این دیدار همچنین درباره مأموریت هیأت مذکور در بغداد گفتگو و بر ضرورت تمسک به گفتگوی سازنده و تعامل با هدف از حل مشکلات و ایجاد راه حل های نهایی برای اختلافات و تضمین حقوق و تأمین کننده خواسته های شهروندان تأکید شد.

کد خبر 1600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha