7 شهر کردستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند/لزوم تشدید محدودیت ها

سرویس کردستان - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: در حال حاضر 7 شهر استان در وضعیت قرمز، 2 شهر در وضعیت نارنجی و تنها یک شهر در وضعیت زرد کرونا قرار دارد.

به گزارش کُرد پرس، محمدابراهیم زارعی اظهار کرد: شهرهای سنندج ، بیجار، دهگلان، کامیاران، مریوان، سقز و قروه در وضعیت قرمز، دیواندره و بانه در وضعیت نارنجی و سروآباد در وضعیت زرد قرار دارند.

وی افزود: در حال حاضر شیب شیوع کرونا در استان افزایشی است و موج پنجم سنگین تر از موج های قبلی در حال گسترش است و اگر همراهی و تعامل مردم نباشد، وضعیت بسیار بدتر می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به شکننده بودن وضعیت استان و نیز تکمیل ظرفیت بیمارستان ها، از صاحبان اصناف و مشاغل و عموم مردم خواست تا برای جلوگیری از چرخه بیماری، از ترددهای غیرضروری خودداری کنند.

زارعی با بیان اینکه هر مرحله از کرونا مشمول دستورالعمل خاصی است، یادآور شد: وقتی شهری نارنجی و قرمز می‌شود بیش از بیماریابی، اعمال محدودیت‌های شدید برای کاهش گردش ویروس لازم است که این محدودیت ها بر اساس مصوبه ها و دستورهای ستاد مقابله با کرونا اعمال می شود.

وی با بیان اینکه محدودیت‌های تردد کرونایی به وضعیت قبل از ۲۵ مرداد برمی‌گردد، بیان کرد: تردد از شهرهای قرمز و نارنجی همچنان نیازمند مجوز تردد بوده و منع تردد شبانه از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد به قوت خود باقی است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: پذیرایی رستوران ها و قهوه خانه ها از مشتریان در فضای بسته ممنوع است و این مشاغل فقط باید بصورت بیرون بر فعالیت داشته باشند، در غیر این صورت با آنها برخورد می شود.

زارعی اظهار کرد: سالن های سینما و تئاتر، پاساژ و بازارهای سربسته، استخرهای سرپوشیده و باشگاه‌های ورزشی، شهر بازی و نمایشگاه‌های عمومی و اختصاصی نیز همچنان تعطیل خواهد بود.

وی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از افزایش بیشتر مبتلایان و نیز کمک به کادر درمان برای رسیدگی مطلوب به بیماران، از برگزاری هرگونه تجمع، مراسم و دورهمی خودداری کنند.

کد خبر 16014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha