سائرون: دولت باید از حاکمیت عراق و امنیت مردم در برابر تجاوز خارجی دفاع کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان - هم پیمانی تحت رهبری جریان صدر حمله آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی را نقض آشکار حاکمیت عراق برشمرد و بر لزوم دفاع دولت از حاکمیت کشور و امنیت مردم تاکید کرد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هم پیمانی سائرون متشکل از جریان صدر به رهبری مقتدی صدر و هم پیمانان آن، شامگاه یک شنبه با صدور بیانیه ای، حمله آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی در شهرستان قائم در استان الانبار در غرب این کشور و در نزدیکی مرز مشترک با سوریه را تجاوز وحشیانه، نقض روشن حاکمیت عراق و تجاوز آشکار به اراده ملی خواند.

در بیانیه هم پیمانی سائرون ضمن تاکید بر این که حمله آمریکا به پایگاه های حشد الشعبی به عنوان یک رفتار وحشیانه و خصمانه قابل قبول نیست، خاطر نشان شده که دولت فدرال عراق باید به وظیفه خود در دفاع از حاکمیت این کشور و امنیت مردم آن در برابر هر گونه تجاوز خارجی عمل کند.

هم پیمانی سائرون در پایان بیانیه خود نیز ضمن تاکید بر این که شعار "نه به آمریکا و نه به اسرائیل" را همچنان بلند سر خواهد داد، از خداوند متعال برای شهدای عراق رحمت و جاودانگی و برای همه مجروحان نیز شفای عاجل را آرزو کرد.

یادآور می شود که بنا بر اعلام جواد کاظم الربیعاوی، رئیس اداره عملیات سازمان حشد الشعبی، فرماندهی این سازمان در منطقه عملیات جزیره و پایگاه های تیپ های 45 و 46 آن در شهرستان مرزی قائم شامگاه یک شنبه هدف حمله هوایی آمریکا قرار گرفتند و در نتیجه این حمله نیز تاکنون 25 نیروی حشد جان خود را از دست دادند و 51 نیروی دیگر زخمی شدند.

کد خبر 160658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha