پیکر ۲ شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان کردستان تشییع و تدفین شد

سرویس کردستان- پیکر مطهر چهار شهید گمنام به مناسبت چهلمین سالگرد دفاع مقدس روز گذشته وارد استان کردستان شد که پیکر ۲ شهید گمنام در دانشگاه فرهنگیان کردستان در سنندج و پیکر ۲ شهید دیگر در شهرهای توپ آغاج و بابارشانی شهرستان بیجار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی تدفین شدند.

به گزارش خبرگزاری کُردپرس، نماینده ولی فقیه در کردستان در آیین تشییع شهدای گمنام در دانشگاه فرهنگیان کردستان گفت: شهدا دارای سه شاخصه مهم ایثار، اخلاق و آداب الهی بودند که آنها را از سایر اقشار مجزا می‌کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی اظهار داشت: ما در حال تجلیل از مقام شاخص کسانی هستیم که شاخصه‌های زیادی علاوه بر جانفشانی داشتند که باید از آنها پیروی کنیم و از روح مطهرشان بخواهیم برخی از این شاخصه‌ها به ما منتقل شود.

وی با اشاره به شاخصه ایثار و از خودگذشتگی شهدا یادآور شد: در شرایطی که برخی بدنبال مادیات، مقام، قدرت و جاه و مال بیشتری بودند، شهدا به میدان عمل رفتند و جان شریف و ارزشمند خود را در طبق اخلاص گذاشته و تقدیم نظام اسلامی کردند.

حجت‌الاسلام پورذهبی معنویت و اخلاق را یکی دیگر از شاخصه‌های مهم شهدا بیان و آنها را اهل عبادات، انجام مستحبات، ترک مکروهات و تهذیب نفس و خودسازی دانست و افزود: شهدا مودب به اداب الهی بوده و گفتار، عبادات و رفتار آنها برای همه ما درس است

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرنگان رهبری هم در این آیین گفت: شهدا برای دفاع از مملکت، شرافت، کرامت و دین مهاجرت کرده و خانه و خانواده خود را ترک کردند بنابراین خداوند و رسول گرامی اسلامی (ص) از آنها تمجید می‌کنند.

ماموستا فایق رستمی با بیان اینکه شهدا درس شجاعت به دیگران دادند، اظهار داشت:‌ جان همه بشریت و حتی پیامبران بوسیله ملک الملک گرفته می‌شود اما جان شهدا فقط توسط خداوند متعال قبض می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای همه انسان‌ها باید نماز میت خوانده شود اما برای شهدا نیاز به خواندن نماز میت نیست و با لباس خود نیز دفن می‌شوند، با تاکید بر اینکه شهدا می‌توانند برای ‌۷۰ نفر شفاعت کنند، اضافه کرد: در مورد شهدا نمی‌توان کلماتی همچون موت و مرگ بکار برد، چون زنده‌اند.

شهدا، حلقه اتصال جامعه هستند

رییس دانشگاه فرهنگیان کشور هم به صورت تلفنی در این آیین اظهار داشت: فرهنگ، دین غیرت، اسلامیت و ایرانیت از داشته‌های کشور است که باید با جان از آن حفاظت کرد.

حسین خنیفر با اشاره به اینکه انسجام ملی اهل تسنن و اهل تشیع با این مراسم تحکیم می‌شود، گفت: شهدای ما حلقه اتصال جامعه هستند و وحدت ما را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه باید با میراث داری خون شهدا قدر آنها را بدانیم یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش آموز، چهار هزار معلم و یک هزار و ۲۰۰ دانشجو معلم به شهادت رسیدند.

دشمن برای ایجاد تفرقه بین قومیت ها بر طبل اختلاف می کوبد

معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور هم در این مراسم گفت: دشمن اتحاد ملت ایران را هدف گرفته و برای ایجاد تفرقه بین مذاهب و قومیت‌های مختلف دائم بر طبل اختلاف می‌کوبد.

حجت الاسلام علی تقوی اظهار داشت: استکبار که از همان ابتدا با شکل گیری این نظام الهی مخالف بود چند نقطه هدف در کشور دارد که ضربه به اقتدار این ملت یکی از آنهاست اما به کوری چشم دشمنان روز به روز مقتدرتر می‌شویم.

وی افزود: اگر دشمنان روزی به خود اجازه می‌دانند به حریم ما وارد شوند امروز جرات چنین کاری را ندارند که این از مراعات آنها نیست بلکه بخاطر اقتداری است که در واقع به برکت خون شهدا به دست آمده است.

حجت‌الاسلام تقوی با اشاره به اینکه امروز استقلال سیاسی داریم و سر خود را بالا می‌گیریم، اضافه کرد: دیگر آن روزهایی نیست که هر چه از ما بخواهند مجبور به انجام آن باشیم و یا برای ما تعیین تکلیف کنند.

وی با بیان اینکه اقتدار علمی یکی دیگر از مواردی است که در آن به اقتدار رسیده‌ایم، یادآور شد: روزی استاد دانشگاه نداشتیم و از غرب می‌آوردیم اما امروز به قله‌های بلند علمی صعود کرده‌ایم.

معاون دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه دشمن به هر شکل ممکن از جمله ترور دانشمندان می‌خواهد جلوی پیشرفت ما را بگیرد، تاکید کرد: با پیروی از راه و سیره شهدا و تداوم مسیر حرکت انها، اجازه نخواهیم داد دشمن به اهداف خود برسد.

حجت الاسلام تقوی با تاکید بر اینکه راه این شهدا را تک تک جوانان متدین و انقلابی ایران اسلامی ادامه خواهند داد، گفت: امروز جوانان ما در حوزه بهداشت و مقابله با ویروس کرونا راه شهدا را رفتند و از جان خود برای سلامت دیگران گذشتند.

کد خبر 1607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha