حزب کمونیست عراق: در صورت عملی کردن خواسته های تظاهرکنندگان اکتبر، به رقابت های انتخاباتی بازمی گردیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان - یک عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست عراق تأکید کرد این حزب به دلیل فراهم نشدن شرایط مناسب برای برگزاری انتخابات، به رقابت های انتخاباتی بازنخواهد گشت.

به گزارش کرد پرس به نقل از المسله، "طلعت کریم" در این باره گفت: موضع حزب کمونیست درباره موضوع تحریم انتخابات واضح بوده است و حزب براساس ابزارها و چارچوب های موجود، این گزینه را برگزیده است.

طلعت کریم افزود: حزب کمونیست دارای تجربیات سیاسی و تشکیلات منظمی است و از جمله نیروهای سیاسی است که ید طولایی در زمینه فعالیت ها و مبارزات سیاسی دارد. به همین دلیل برای مشارکت در انتخابات، شروطی را تعیین کرده است.

عضو کمیته مرکزی حزب کمونیست عراق تأکید کرد: شروط مذکور، بخشی از شروط تظاهرات اکتبر 2019 است و حزب از آن زمان و تا زمان اتخاذ تصمیم به تحریم انتخابت و تاکنون، بر تحقق این شروط اصرار و تأکید دارد.

طلعت کریم خاطرنشان کرد: حزب کمونیست با هیچ جریانی که تصمیم به مشارکت در انتخابات گرفته است، دشمنی ندارد. بلکه به تصمیم همه جریانات درباره تحریم انتخابات یا مشارکت در آن یا تغییر تصمیمش در این زمینه احترام می گذارد.

این عضو ارشد حزب کمونیست عراق خاطرنشان کرد: موضع احزاب یا فراکسیون ها و شخصیت های سیاسی ممکن است دچار تغییر شود. اما حزب کمونیست عراق نمی تواند از موضعی که درباره آن بررسی فراوانی کرده و زمان طولانی درباره آن تحلیل کرده است و این امر با دیدگاه آن در طول سالهای طولانی تناسب دارد دست بردارد. به همین دلیل شرط هایی را برای برگزاری انتخابات تعیین کرده است که در صورت عدم تحقق آنها، امکان برگزاری انتخابات در فضای مناسب و ایمن وجود نخواهد داشت. شروط مذکور عبارتند از: جمع آوری سلاح موجود در دست نیروهای غیر دولتی، کاستن از نفوذ پول های سیاسی، افشای پرونده های فساد و معرفی قاتلان تظاهرکنندگان.

طلعت کریم در پایان خاطرنشان کرد: حزب کمونیست فقط در صورت تحقق شروط فوق الذکر قادر به بازنگری در زمینه تحریم انتخابات خواهد بود.

کد خبر 16137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha