مردم درسیم برای خاموش کردن آتش بسیج شدند

سرویس ترکیه - پس از 14 روز آتش سوزی در جنگل های استان درسیم، بالاخره نیروهای نظامی به مردم محلی اجازه دادند برای خاموش کردن آتش اقدام کنند.

به گزارش کردپرس، پس از گذشت 14 روز از آغاز آتش سوزی در مناطق جنگلی هوزات و اواجیک استان کردنشین درسیم، سرانجام نیروهای نظامی راه را برای مردم باز کردند تا برای خاموش کردن آتش اقدام کنند.

نیروهای مردمی ساکن درسیم و شهروندان کرد از سایر استان ها برای خاموش کردن آتش به منطقه رفته اند. بر اساس اطلاع رسانی مردم منطقه، بالگرد اطفای حریق دولتی تنها یک بار برای سرکشی آمده و بدون هیچ مداخله موثری منطقه را ترک کرده است.

نیروهای داوطلبی که برای خاموش کردن آتش رفته اند از مردم محلی خواستند تا به هر میزان که در توانشان است یخ به منطقه ارسال کنند. بر اساس گزارش منابع محلی تا کنون 95 درصد از آتش سوزی منطقه هوزات توسط مردم تحت کنترل در آمده است. با این همه آتش در منطقه اواجیک و چشمه فیرتینا ولی همچنان ادامه دارد. آتش جنگل های اواجیک به مناطق روستایی مسکونی رسیده است است. افراد حاضر در منطقه از داوطلبان برای خاموش کردن آتش خواستند تا با تجهیزاتی مانند لباس مناسب، بیل و دستکش راهی منطقه شوند.

#dersimyanıyor

کد خبر 16181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha