قطعی برق تامین آب شهری ربط را با مشکل روبه رو کرد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار سردشت گفت: مشکل قطعی و کمبود آب در برخی محله های شهر ربط از توابع این شهرستان با اقدام به موقع شرکت آب و فاضلاب رفع شده است.

به گزارش کردپرس، اقصی نخشی پور با تایید مشکل کمبود آب در برخی محله های شهر ربط به ایرنا اظهار داشت: مشکل آب در این مناطق به دلیل قطع جریان برق و به تبع آن خالی شدن منابع آب صورت گرفته بود.

اوی با بیان اینکه شرایط توپوگرافی این مناطق به گونه ای است که در ارتفاعات واقع شده و برای آبرسانی به آنها باید از پمپ استفاده شود تا جریان آب در شبکه آبرسانی برقرار باشد، افزود: این مناطق از جمله محله "بالادست کمربندی" به طور عمده در حاشیه شهر و به صورت غیرمجاز احداث شده است.

فرماندار سردشت اضافه کرد: با وجود این امر با بروز مشکل، اکیپ هایی از شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی به این منطقه اعزام و مشکل قطع برق و کاهش جریان آب را رفع کردند به طوری که هم اکنون کمبود آب در این محله های به طور کامل مرتفع شده است.

نخشی پور، عدم رعایت الگوی مصرف در شهر ربط را یکی از مشکلات آبرسانی در این منطقه عنوان کرد و ادامه داد: میزان تولید آب در این شهر ۸۰ متر مکعب برثانیه است در حالیکه خانوارها با رعایت الگوی مصرف با ۵۰ تا ۶۰ متر مکعب آب نیاز خواهند داشت ولی مصرف بی رویه در این شهر گاهی موجب کمبود آب می‌شود.

او تاکید کرد: طرح توسعه شبکه آبرسانی شهر ربط نیز در دست بررسی است که در آینده به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

کد خبر 16183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha