۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۳
حمله هوایی ترکیه به شنگال و مخمور

سرویس ترکیه - نیروهای نظامی ترکیه شب گذشته و بامداد امروز قسمت هایی از شنگال و اردوگاه مخمور را بمباران کردند.

به گزارش کردرس، نیروهای نظامی ترکیه شب گذشته و بامداد امروز بخش هایی از شنگال و مخمور در خاک اقلیم کردستان را بمباران کردند.

خبرگزاری فرات گزارش داد که نیروهای نظامی ترکیه عصر دیروز با حمله پهپادی به شنگال، ایست بازرسی نیروهای آسایش ایزدخان در روستای باره شنگال را بمباران کردند. بر اساس گزارش این حملات باعث کشته شدن یک تن و زخمی شدن تعدادی از افراد این روستا شد.

خبرگزاری بین النهرین نیز از حمله هواپیماهای جنگنده نیروهای نظامی ترکیه به اردوگاه مخمور، در ساعات اولیه صبح امروز خبر داد و نوشت: پس از حمله پهپادی شامگاه دیروز به شنگال، نیروهای مسلح ترکیه صبح امروز مخمور را هدف قرار داده و باعث ایجاد خسارات مادی در این منطقه شدند. هنوز خبری از تلفات احتمالی این حمله به دست نیامده است.

اردوگاه مخمور جایی که هزاران تن از اهالی شهرها و روستاهای مرزی شیرنگ و حکاری در دهه 1990 به دلیلی تخلیه این مناطق آواره و به این اردوگاه مهاجرت کردند، در سال های اخیر هدف حملات مکرر نیروهای نظامی ترکیه قرار گرفته است و بسیاری از مردم در اثر این حملات هوایی جان خود را از دست داده اند.

لازم به ذکر است نیروهای نظامی ترکیه پیش از این نیز در روزهای ١۶ و ١٧ آگوست سال جاری مرکز شنگال و بیمارستان سکنیه را بمباران کرده بودند.

کد خبر 16410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha