یک هیئت نظامی از بغداد به اقلیم کردستان سفر می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یک مقام وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان اعلام کرد هیئتی نظامی از سوی دولت مرکزی عراق برای پیگیری موضوع اتاق های عملیات مشترک به اربیل، اعزام می شود.

به گزارش کردپرس بابکر فقی مسئول امور اطلاع رسانی در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان طی گفتگو با سایت رسمی حزب دمکرات کردستان (پارتی) با اشاره به توافقات صورت گرفته پیشین میان دولت اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر تشکیل چند اتاق عملیات مشترک در مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد گفت که طی ماه های گذشته دو طرف چندین نشست را در این مورد انجام داده اند.

وی افزود که تاکنون اقدامات موثری در این زمینه انجام شده و چندین کمیته و هیئت نیز برای این منظور و پیگیری امور مربوط به اتاق های عملیات مشترک انجام شده است.

همچنین گفت که قرار است طی روزهای آتی هیئتی از سوی دولت عراق برای پیگیری موضوع تشکیل اتاق های عملیات مشترک و برگزاری نشست با مقامات وزارت پیشمرگ در این مورد به اربیل اعزام شود.

بابکر فقی تاکید کرد که وزارت پیشمرگ اقلیم برای اجرای توافقات نظامی با بغداد آمادگی کامل دارد و به محض اعلام آمادگی دولت عراق می تواند اتاق های عملیات مشترک را در مناطق تعیین شده برای مقابله با بقایای داعش، فعال کند.

کد خبر 1644

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha