پارلمان کردستان درگیری میان نیروهای کرد سوری و پیشمرگ را بررسی می کند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- کمیسیون امور پیشمرگ در پارلمان کردستان، اعلام کرد که موضوع درگیری های روی داده میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه را با حضور در محل درگیری پیگیری و بررسی می کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خلک، کمیسیون امور پیشمرگ در اطلاعیه ای اعلام کرد که به منظور بررسی وپیگیری جزئیات درگیری روی داده اخیر میان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و نیروهای حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه، ریوینگ هروری رئیس این کمیسیون به همراه بعضی از اعضا در محل این درگیری حضور یافته است.

بر اساس خبر این هیئت با حضور در منطقه سحیلا و دیدار و گفتگو با فرماندهان پیشمرگ در این منطقه، سعی در اطلاع از واقعیات و دلیل روی دادن درگیری میان دو طرف کرده و در حال حاضر نیز تنش ها در این منطقه کاهش یافته است.

هیئت مذکور همچنین از گذرگاه مرزی فیشخاپور (سیمالکا ) واقع در مرز میان اقلیم و مناطق کردنشین سوریه و روند اداره امور در این گذرگاه بازدید به عمل آورده اند.

لازم به ذکر است که روز چهارشنبه سربست لزگین قائم مقام وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان، در نسستی خبری اعلام کرد که نیرویی 60 نفره وابسته به نیروهای نظامی حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه PYD پس از اینکه نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در مرز میان اقلیم و مناطق کردنشین سوریه، مانع از ورود غیرقانونی 8 نیروی پ.ک.ک، به خاک اقلیم شده اند، با استفاده از سلاح های سنگین و نیمه سنگین، به نیروهای پیشمرگ در منطقه سحیلا حمله کرده اند.

اما رسانه های نزدیک به پ.ک.ک، این اخبار را تکذیب و تاکید کردند که هیچ حمله ای از سوی نیروهای YPG به نیروهای پیشمرگ صورت نگرفته است.

در همین حال سرهنگ ادریس شعبان از فرماندهان پیشمرگ در سحیلا، طی گفتگو با شبکه تلویزیونی روداو، اعلام کردکه نمایندگان نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان و یگان های مدافع خلق YPG ( شاخه نظامی حزب اتحاد دمکراتیک کردهای سوریه PYD) نشستی را برای رفع تنش ها در منطقه مرزی سحیلا انجام داده اند.

کد خبر 1647

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha