با گفتگو می توان مسئله سوریه را حل کرد/راه حل مدیریت خودگردان و مجلس انتخابی است

سرویس سوریه - صالح مسلم معتقد است حل مسئله سوریه با گفتگو و پذیرش مدیریت خودگردان مناطق ممکن است.

به گزارش کردپرس، صالح مسلم عضو شورای ریاست حزب اتحاد دمکراتیک سوریه (PYD) حل مسئله سوریه را در گرو ایجاد سیستم مدیریتی خودگردان و مجلسی بر پایه انتخابات دانست.

صالح مسلم در گفتگو با خبرنگار بین النهرین درباره ایجاد رابطه بین مرکز و مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه گفت: «مدیریت خودگردان ما شامل 7 منطقه است. یک سیستم ریاست مشترک داریم، نهادها و سازمان‌های خودمان را داریم. مجلس خودمان را داریم. ما می‌خواهیم این سیستم را بیش از این گسترش دهیم. با عناصر و مولفه‌هایی که در دیرالزور و لاذقیه هستند، در ارتباط هستیم. می‌خواهند که سیستم مدیریتی ما در این مناطق هم برقرار شود. اگر خواست قدرتمندی وجود داشته باشد، ما می‌توانیم گفتگو کرده و سیستم مشترکی را ایجاد کنیم. سیستم خودگردانی دمکراتیک سیستمی است که آینده و آزادی سوریه را تضمین می‌کند. ما پروژه‌های خوبی داریم که می‌توانند برای آینده سوریه نوید بخش باشند و در دست‌یابی به راه حلی برای مشکلات سوریه کمک کنند.»

او سیستم خودگردانی را راه حل مسئله سوریه عنوان کرد و گفت: «ما مدت زیادی است که برای حل مسئله سوریه با دولت سوریه، روسیه و آمریکا مشغول گفتگو و مذاکره هستیم. راه حل مسئله سوریه دمکراسی، آزادی و خودگردانی مردم است. ما طرفدار سیستمی دمکراتیک و آزادی‌طلب هستیم. اراده مردم باید به رسمیت شناخته شود... مجلس کشور باید بر اساس انتخابات شکل بگیرد، نمایندگان هر منطقه‌ای باید در مجلس حضور داشته باشند. همانگونه که در آمریکا یک مجلس سنا وجود دارد، باید در منطقه ما هم مجلس وجود داشته باشد. باید همه گروه ها در این سیستم سهیم باشند.»

صالح مسلم درباره حضور آمریکا و روسیه در منطقه شمال و شرق سوریه و نقش آنها گفت: «این دو کشور هر دو به دنبال منافع خودشان هستند. اما در نهایت این مردم هستند که باید تصمیم بگیرند که چگونه زندگی کنند. ما برای تحقق اراده مردم مبارزه می کنیم.»

او در ادامه گفت: «نیروهای داعش در منطقه ما در حال تحرک هستند اما دولت های بزرگ نمی توانند به حضور نیروهای داعش در منطقه پایان دهند. برای همین هم نیروهای ما هستند که همچنان به نحو ملموسی مقاومت می کنند.»

مسلم درباره حوادث اخیر افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان گفت: «طالبان می خواهد کشور و جهان را به سال ها پیش بازگرداند. اگر فرصت پیدا کند به هر کسی حمله می کند. اما اکنون بشریت دیگر این را نمی پذیرد. جامعه بشری نباید شیوه برخورد طالبان با زنان، کودکان و آزادی و دموکراسی را بپذیرد.»

صالح مسلم در آخر دیدارهای دیپلماتیک با کشورهای خارجی مانند آمریکا، روسیه، انگلیس و فرانسه را اینگونه ارزیابی کرد: «وقتی درباره شمال و شرق سوریه سخن می گوییم درباره 6 میلیون نفر سخن می گوییم. این کشورها به دنبال اهداف مد نظرشان در سوریه هستند. ما برای معرفی خود از هر فرصتی استقبال کرده و با آنها دیدار می کنیم. هم اکنون نزدیک به 70 هزار داعشی و خانواده های آنها در این منطقه حضور دارند. 12 هزار عضو داعش در این منطقه هست. نیروها و سازمان‌های بین‌المللی با آنها در ارتباط هستند. به همین دلیل است که ارتباطات ما با کشورهای خارجی ادامه پیدا می‌کنند. ما در فرانسه، سوئیس، هلند، روسیه، آلمان، بلژیک و آمریکا دفتر های نمایندگی داریم. ما برای تحقق دموکراسی باید در این گفتگوها حضور داشته باشیم.»

کد خبر 16545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha