نماینده کُرد مجلس عراق: قباد طالبانی گفت نفت را تحویل بغداد نمی دهند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- یکی از نمایندگان کُرد مجلس عراق از حزب نسل نو، اعلام کرد که معاون نخست وزیر اقلیم کردستان به وی گفته، نفت اقلیم به دولت مرکزی عراق، تحویل نمی دهند.

به گزارش کردپرس، در حالی که هیئت مذاکره کننده اقلیم کردستان به ریاست قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم، طی روزهای گذشته در بغداد با مقامات دولت مرکزی عراق بر سر نفت و درآمدها و همچنین سهم بودجه اقلیم در حال مذاکره بوده و بر آمادگی کامل اقلیم برای پذیرش شروط بغداد، از جمله تحویل نفت و درآمدهای اقلیم به دولت مرکزی در قبال دریافت سهم بودجه تاکید کرده، یسرا رجب نماینده کُرد حزب نسل نو، در مجلس عراق، اعلام کرد که این هیئت قصد تحویل نفت به بغداد را ندارد.

سایت خبری آوینه گزارش داد که یسرا رجب اعلام کرده روسای فراکسیون های کردستانی مجلس عراق طی دیداری که با حضور برهم صالح رئیس جمهور با هیئت مذاکره کننده اقلیم در بغداد برگزار شده، تاکید کرده اند که مقامات و احزاب عراقی فقط با تحویل نفت اقلیم به بغداد، به پرداخت بودجه به اقلیم رضایت می دهند.

همچنین گفت که به هیئت اقلیم هشدار داده اند اگر زودتر به درخواست طرف های عراقی پاسخ داده نشده و توافقی در این مورد صورت نگیرد، ممکن است بغداد گزینه های دیگری را در پیش گرفته و با سه استان اقلیم به صورت مستقیم و مانند دیگر استانهای عراق برخورد کنند و تعامل داشته باشند.

یسرا رجب خاطر نشان ساخت که قباد طالبانی در پاسخ به وی گفته: "ما چطور دلمان می آید نفت اقلیم را به آنان تحویل دهیم؟" و وی گفت که در پاسخ به طالبانی از او سوال کرده "پس چطور دلتان می آید مردم اقلیم گرسنه بمانند؟" اما طالبانی هیچ پاسخی به این پرسش وی نداده است.

کد خبر 1655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha