پاسگاه را از این منطقه ببرید، بچه های ما امنیت ندارند

سرویس ترکیه - در پی کشته شدن معراج کودک 7 ساله کُرد در ایدیل شرناخ، مردم خواستار تعطیلی پاسگاه این منطقه شدند.

به گزارش کردپرس، در پی کشته شدن معراج میر اوغلو کودک 7 ساله کُرد توسط خودروی زرهی نیروهای پلیس ترکیه در محله تورگوت اوزال ایدیل شرناخ، مردم این محله خواستار تعطیلی پاسگاه این منطقه شدند.

تنها در چند سال اخیر دست کم 40 تن از شهروندان غیر نظامی شامل 20 کودک، توسط خودروهای زرهی که همیشه در حال گشت زدن در این مناطق هستند، زیر گرفته شده و جان خود را از دست داده اند. بیش از 90 تن از شهروندان توسط این خودروها مجروح شده و سلامتی خود را از دست داده اند. (بیشتر بخوانید)

شهروندان منطقه تورگوت اوزال ایدیل در شرناخ در گفتگو با خبرنگاران بین النهرین اعلام کردند که ساختمان مرکز بهداشت این منطقه توسط نیروهای نظامی تبدیل به پاسگاه شده است و خودروهای نظامی با سرعت بسیار زیادی در حال حرکت در کوچه ها در تمام ساعات شبانه روز هستند. آنها هیچ توجهی به علامت های هشدار دهنده «ایست» ندارند و برای آنها ایست یعنی با سرعت بیشتری حرکت کن.

زینب شن یکی از ساکنان محله گفت: «زندگی کودکان، بزرگسالان و حیوانات در این منطقه در معرض خطر است. بچه های ما در کوچه ها بازی می کنند و ما همیشه نگران آنها هستیم.»

او ادامه داد: «بچه های ما حتی از مدرسه رفتن می ترسند. چون از نیروهای پلیس که همیشه در کوچه ها هستند، می ترسند.»

گلستان خزر یکی دیگر از مادران این محله گفت: «بچه ها از فردا به مدرسه می روند و با وجود این خودروهای زرهی خطر زیادی آنها را تهدید می کند. باید برای این مشکل چاره ای اندیشید.»

یکی دیگر از مادران منطقه که نمی خواست نامش فاش شود گفت: «برای پایان دادن به تهدید خودروهای زرهی علیه بچه هایمان باید این پاسگاه تعطیل شود. ما همیشه در کوچه باید به دیوار بچسبیم و راه برویم باز هم از خودروهای زرهی می ترسیم. حتی نمی توانیم جلوی در خانه مان بایستیم. آنها شب تا صبح توی کوچه ها با سرعت و صدای آژیر رفت و آمد می کنند و باعث مزاحمت هستند.»

لازم به ذکر است، پیکر معراج میر اوغلو روز گذشته در میان خشم و ناله مادران کُرد ساکن ایدیل به خاک سپرده شد. هنوز هیچ کدام از مسئولان این حادثه مورد بازخواست نهادهای قضائی قرار نگرفته اند.

کد خبر 16552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha