دولت مرکزی سوریه خطای استراتژیک مرتکب می شود

سرویس ترکیه – وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی اقدامات دولت مرکزی سوریه و نادیده گرفتن تحولات دیرالزور را یک خطای استراتژیک ارزیابی کرد.

به گزارش کردپرس، حلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در اظهاراتی با اشاره تحرکات ارتش ترکیه در ادلب عنوان کرد: «در راستای توافقات ایجاد شده علی رغم وجود برخی نقض های کوچک، آتش بس همچنان ادامه دارد. در پی تصمیم اتخاذ شده مراکز دیده بانی خود را به نقاط درگیری در جاده M4 منتقل می کنیم. ثبات در عفرین تأمین شده است. اگرچه اقدامات انفرادی صورت می گیرد دلیل این اقدامات هم این است که تروریست ها از تروریست بودن خود دست برنمی دارند. در مناطق عملیاتی سپر فرات و چشمه صلح نیز به همین شکل. روند عادی سازی ادامه دارد».

به نوشته روزنامه آیدینلیک، آکار در ادامه اظهارات خود با اشاره به دولت مرکزی سوریه گفت: «دولت مرکزی سوریه خطاهای استراتژیک مرتکب می شود. دمشق در حال اعزام نیرو به ادلب است. ما برای جلوگیری از کشته شدن انسان ها در آنجا حضور پیدا کرده ایم. ما در آنجا حضور داریم ولی از طرف دیگر (دیرالزور) نفت کشور را از دست می دهند {اشاره به دولت مرکزی}. هدف اول ما تأمین امنیت مرزهایمان و ملت ترکیه است. به هیچ عنوان اجازه ایجاد کریدور در مرزهایمان را نخواهیم داد. ما همواره بر این مسئله تأکید کرده ایم، اگر این کریدور تأسیس شود جان 83 میلیون انسان به خطر خواهد افتاد».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 1659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha