مقدمات فنی و سیاسی برگزاری انتخابات زودهنگام عراق فراهم نشده است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول امور انتخاباتی حزب دمکرات کردستان (پارتی) اعلام کرد که تاکنون اقدامات فنی و سیاسی چندانی برای آماده سازی برگزاری انتخابات زودهنگام عراق انجام نشده است.

به گزارش کردپرس، خسرو گوران در گفتگو با سایت خبری باس نیوز اعلام کرد که هنوز مشخص نیست انتخابات زود هنگام عراق که موعد 6 ژوئن 2021 برای تعیین شده، برگزار می شود یا خیر؛ زیرا از نظر فنی و سیاسی، اقدامات چندانی برای مقدمات برگزاری آن انجام نشده است.

مسئول امور انتخاباتی در حزب دمکرات کردستان (پارتی) افزود در صورت برگزاری انتخابات زود هنگام آتی عراق، کردهای ساکن مناطق مورد مناقشه میان اربیل و بغداد نیز می توانند در پروسه رای گیری شرکت کنند.

همچنین گفت که در زمان برگزاری انتخابات سال 2018 عراق، هیچ توافقی میان اربیل و بغداد صورت نگرفته بود و کردهای ساکن کرکوک، موصل و دیالی نیز در انتخابات شرکت کرده و رای دادند و ابراز امیدواری کرد که پیش از برگزاری انتخابات آتی عراق، توافقی مانند توافق شنگال میان اربیل و بغداد، درباره دیگر مناطق مورد مناقشه صورت گرفته و وضعیت این مناطق عادی سازی شود و دفاتر حزب دمکرات در این مناطق بازگشایی شوند.

همچنین تاکید کرد که شرکت در رای گیری بر اساس قانون اساسی حق همه افراد است چه آواره باشند و چه در محل زندگی خود، اما در صورت وجود ثبات سیاسی و امنیتی، شهروندان بیشتری می توانند در انتخابات شرکت کنند.

کد خبر 1676

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha