پارک و بازارچه های خود اشتغالی ویژه زنان در آذربایجان غربی راه اندازی شوند

سرویس آذربايجان غربي- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: در شهرهایی که طرح تفصیلی شهری نیز در حال اجرا و مطالعه است، مشاور موظف خواهد بود تا ایجاد پارک های زنان و بازارچه های خود اشتغالی ویژه زنان را بصورت ویژه مد نظر داشته باشد.

به گزارش کردپرس، آیدین رحمانی روز شنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات ایجاد پارک های زنان و بازارچه های خود اشتغالی ویژه زنان استان، با تاکید بر اهمیت ایجاد فضای مناسب با استاندارهای لازم برای تفریح زنان در شهرهای مختلف استان، گفت: ضروری است شهرداران استان در سال جاری و سال آینده اعتبار ویژه ای را به ایجاد و احداث پارک های ویژه زنان اختصاص دهند.

او اظهار داشت: با توجه به اهمیت ایجاد پارک های ویژه زنان در استان، این موضوع در کارگروه زیربنایی و شورای برنامه ریزی و توسعه استان مصوب خواهد شد تا شهرداران استان برای احداث و ایجاد این پارک ها در شهرهای ستان ملزم شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در شهرهایی که طرح تفصیلی شهری نیز در حال اجرا و مطالعه است، مشاور موظف خواهد بود تا ایجاد پارک های زنان و بازارچه های خود اشتغالی ویژه زنان را بصورت ویژه مد نظر داشته باشد.

آیدین رحمانی همچنین با تاکید بر اهمیت حمایت از اشتغال زنان و بویژه اشتغال زنان سرپرست خانوار و ایجاد بازارچه های مناسب برای عرضه محصولات و تولیدات آنان در شهرها، گفت: پیشنهاد می شود کارگروه ویژه ای با مشارکت دفتر امور بانوان استانداری ، شهرداری ، بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد و راهکارهای مناسب و کاربردی برای ایجاد این نوع بازارچه ها در استان ارائه شود.

مدیرکل زنان و امور خانواده استانداری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری کنگره ملی تجلیل از ۱۷۰۰۰ زن شهیده، جانباز و آزاده در بهمن ماه، گفت: بر اساس مصوبه این کنگره حداقل یک معبر و یا یک مکان به نام زن شهید در هر شهر استان نامگذاری و المان و یادمان زنان شهید و ایثارگر در محیط شهری و روستایی شهرستان ها طراحی و اجرا گردد.

کد خبر 1684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha