معرفی ماهواره نظامی گوکترک 2 از سوی ترکیه

سرویس ترکیه - ترکیه از جایگزینی ماهواره نظامی گوکترک 2 به جای ماهواره قبلی خبر داد.

به گزارش کردپرس، ترکیه ماهواره نظامی جدید خود، گوکتُرک 2 (Göktürk-2) را در نمایشگاه ماهواره ای واشنگتن معرفی کرد.

خبرگزاری آناتولی اعلام کرد شرکت صنایع هوافضای ترکیه توساش (TUSAŞ) که در زمینه ساخت و راه اندازی ماهواره فعالیت می‌کند، این ماهواره را در بزرگترین نمایشگاه ماهواره‌ای جهان در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده آمریکا معرفی کرد.

ماهواره نظارتی شناسایی گوکترک 2 قرار است پس از انقضای سیستم ماهواره‌ای گوکترک 1 که در سال 2016 در مدار قرار گرفته بود، نیازهای ماهواره ای الکترو نوری با وضوح بالا را برای نیروهای مسلح ترکیه، به ویژه نیروی هوایی این کشور تامین کند.

در محدوده این پروژه، زیرساخت های مربوط به ایستگاه‌های زمینی ماهواره‌ای ثابت و قابل حمل ایجاد خواهد شد. بنا بر این گزارش قرار است از فرصت‌ها، قابلیت‌ها، منابع انسانی، زیرساخت‌ها و استعدادهای موجود در این زمینه استفاده شود.

دکتر سلمان ناس معاون مدیر کل سیستم‌های فضایی توساش در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفت گوگترک در چارچوب پروژه مجموعه ماهواره ای، برای تامین نیازهای نیروهای مسلح ترکیه تهیه و تولید می‌شود.

او با بیان اینکه آنها ساخت گوکترک 2 را در سال 2007 آغاز کرده اند و 5 سال بعد راه اندازی شده است، اظهار داشت که انتظار می‌رفت عمر ماهواره قبلی در سال 2017 به پایان برسد، اما این ماهواره همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر 16888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha