کشف ۵۴ دستگاه ماینر در شهرستان مریوان

سرویس کردستان - مدير توزيع برق شهرستان مريوان از کشف 54 دستگاه ماینر تولید ارز دیجیتال در سطح این شهرستان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، عبدالرحمن مرادی ظهار کرد: از ابتدای سال جاری ۱۷۸ دستگاه ماینر در شهرستان مریوان شناسایی شدند و این اقدام موجب صوفه جویی وعدم تلفات انرژی در حدود ۵۳۴ کیلو وات در شهرستان شده است.

وی افزود: استفاده غیر مجاز تعداد اندکی افراد سودجو از دستگاه های ماینر ، باعث تشدید کمبود برق و ایجاد نوسان شدید در ولتاژ برق شده و این روزها آسیب های زیادی به وسایل برقی مشترکان رسانده است و شبکه توزیع برق به ناچار ، با قطعی و خاموشی هایی ناخواسته مواجه شده است.

مدير توزيع برق شهرستان مريوان ادامه داد: دستگاه های استخراج رمز ارز، تجهیزاتی پر مصرف هستند که باعث بار مضاعف بر روی شبکه های توزیع برق خواهند شد و با توجه به کمبود تولید برق توسط نیروگاه های برق و تقاضای روز افزون برق بار مصرفی این دستگاه ها بیش از پیش به شبکه های برق فشار وارد می کند.

مرادی درادامه با بیان اینکه کشف این دستگاه‌ها با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی صورت گرفت، یادور شد: از استفاده کنندگان ماینرهای کشف شده، به میزان استفاده غیرمجاز از انرژی و براساس نرخ تعرفه آزاد صادراتی، تعدیلی صادر و مشترک مکلف به پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: این مدیریت با همکاری مراجع قضایی و انتظامی و درچارچوب موارد ابلاغ شده توسط دستگاه های بالادستی به صورت جدی در حال رصد فعالیت و شناسایی مراکز غیر مجاز در شهرستان بوده و نسبت به جریمه، صدور تعدیلی، قطع برق و درنهایت جهت اعمال قانون به مراجع قانونی معرفی خواهند شد .

مدير توزيع برق شهرستان مريوان گفت: ضعف ولتاژ شبکه علاوه بر خسارت به شبکه‌های توزیع برق، به وسایل برقی مردم نیز خسارت وارد می‌کند که بدینوسیله درخواست می شود مردم به محض اطلاع از وجود ماینر در نزدیکی خود، مراتب را به شماره همراه ۰۹۳۵۴۰۲۱۷۸۰، پلیس انتظامی به شماره ۱۱۰ یا شماره ۱۲۱ «واحد عملیات و اتفاقات برق» اطلاع دهند.

مرادی اظهر کرد: به کسانی که در شناسایی و گزارش مراکز استخراج ارز دیجیتال، این مدیریت و مجموعه شرکت توزیع برق کردستان رایاری رسانند به ازای هر دستگاه ماینر ۳ میلیون ریال و تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال پاداش اهدا می شود، این عزیزان نسبت به محرمانه بودن اطلاعات خود مطمئن باشند.

کد خبر 17035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha