پلمب دو مرکز فروش غیر مجاز مکمل های ورزشی در ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: معاونت غذا و دارو در راستای انجام رسالت های قانونی خود و با هدف نظارت بر رعایت قوانین مرتبط با بهداشت و سلامت، بر اساس گزارش های مردمی دو واحد متخلف فروش مکمل های غیر مجاز و تقلبی، را با حکم قضایی پلمب کرد.

به گزارش کردپرس، ناصر غضنفری راد در این خصوص افزود: این روزها استفاده از مکمل های ورزشی در میان ورزشکاران رواج زیادی پیدا کرده است. این مکمل ها تاثیرات مختلفی نظیر عضله سازی، چربی سوزی، افزایش سطح انرژی و بهبود عملکرد ورزشی دارند و موجب گرایش آنها به مصرف بیشتر و در بعضی مواقع سوءمصرف شده است.

او ادامه داد: یکی از نگرانی ها و دغدغه های اصلی معاونت غذا و دارو در تجویز خودسرانه و بدون آگاهی افراد غیر متخصص به ورزشکاران و افرادی است که از مکمل های بدنسازی به ویژه مکمل پروتئین و کراتین استفاده می کنند، در صورتی که این تجویز توسط افراد غیر متخصص صورت گیرد می تواند عوارض جبران ناپذیری از جمله آسیب های کلیوی، کبدی به همراه داشته باشد.

غضنفری تصریح کرد: معاونت غذا و دارو در راستای انجام رسالت های قانونی خود و با هدف نظارت بر رعایت قوانین مرتبط با بهداشت و سلامت و بر اساس گزارش های مردمی، در خصوص عرضه مکمل های ورزشی در مراکز غیر مجاز ، ٢ واحد متخلف را به دلیل فروش مکمل های غیر مجاز و تقلبی، با هماهنگی دستگاه قضایی و با همکاری پلیس امنیت اقتصادی و اماکن عمومی نیروی انتظامی، پلمب و پرونده تخلفات آنها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

کارشناس معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان تاکید کرد: محل تهیه مکمل های ورزشی فقط داروخانه ها هستند و جوانان و ورزشکاران از خرید و مصرف مکمل های ورزشی و غذایی غیر از داروخانه به جد خودداری فرمایند چرا که در بسیاری موارد مکمل های توزیع شده در این مراکز تقلبی و قاچاق بوده و می تواند عوارض جبران ناپذیر فراوانی را به همراه داشته باشد.

کد خبر 17175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha