بنیاد علوی برای ایجاد سایت‌موزه باز چالدران اعلام آمادگی کرد

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی از امضای تفاهم‌نامه بین اداره‌کل و بنیاد علوی برای ایجاد سایت‌موزه باز چالدران در آینده ایی نزدیک خبر داد و گفت: بنیاد علوی برای پرداخت 30 میلیارد ریال جهت ایجاد سایت‌موزه باز چالدران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش کردپرس، جلیل جباری، با اشاره به دیدار با نماینده بنیاد علوی و فرماندار چالدران افزود: یکی از طرح‌های اولویت‌دار در چالدران مربوط به ایجاد سایت‌موزه باز است، که برای ایجاد این سایت‌موزه نیاز به واگذاری زمین بوده که در این مورد باید با مسئولان مربوطه هم‌اندیشی شود.

او با اشاره به تنظیم تفاهم‌نامه اجرایی با بنیاد علوی برای اجرای پروژه سایت‌موزه باز چالدران تصریح کرد: با توجه به اتمام فاز مطالعاتی این سایت‌موزه توسط مشاور، در حال حاضر طراحی و تهیه نقشه فازهای اجرایی آن در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به اعلام آمادگی بنیاد علوی در مشارکت هزینه ایجاد سایت‌موزه باز چالدران مقرر شده است تا تفاهم‌نامه فی مابین این اداره‌کل و بنیاد علوی امضا شود.

جباری ادامه داد: برای نحوه اجرای این تفاهم‌نامه همچنین مقرر شده است تا جلسه‌ای در اداره‌کل امور موزه‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار و در این ارتباط تصمیم‌گیری شود.

بررسی آخرین وضعیت پروژه آب گرم چالدران نیز یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این دیدارها بود.

پس از این جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی، فرماندار و رئیس شورای شهر چالدران از زمین در نظر گرفته شده برای ایجاد سایت‌موزه در جوار مقبره سیدصدرالدین بازدید کردند.

کد خبر 1731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha