درگیری بین اعضای HDP و شخصی که قصد داشت در مقابل ساختمان حزب تشنج ایجاد کند

سرویس ترکیه - اعضای HDP اجازه نمایش تبلیغاتی را به فردی که در حمله به دفتر ازمیر دست داشته ندادند.

به گزارش کردپرس، فردی که مدتی است در مقابل ساختمان حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در شهرهای ازمیر و آنکارا سعی در جلب توجه رسانه ها دارد، دیروز عصر در مقابل در ساختمان مرکزی این حزب، با اعضای HDP درگیر شد. HDP اعلام کرد که این شخص یکی از افرادی است که در حادثه حمله به دفتر این حزب در ازمیر نقش داشته است.

بسیاری از رسانه های ترکیه از جمله جمهوریت، ایندیپندنت ترکی، بین النهرین و کرونوس، از ماجرای درگیری بین اعضای HDP با مردی خبر دادند که قصد ایجاد تشنج در مقابل ساختمان مرکزی این حزب را داشت. محمت لاچین، مردی که ادعا می کند یکی از فرزندانش توسط اعضای HDP فراری داده شده، و به عضویت حزب کارگران کردستان (PKK) در آمده است، مدتی است با رفتن به جلوی ساختمان این حزب در ازمیر باعث ایجاد سر و صدا و مراحمت برای اعضای محله می شود. این فرد پس از آن در اقدامی جدید به آنکارا آمده و در مقابل ساختمان حزب شروع به مزاحمت کرد. پلیس آنکارا با محاصره کوچه بوکلوم از اعضای HDP خواست تا خودروهای داخل کوچه را بردارند و فضا را برای نمایش تبلیغاتی لاچین آماده کنند. با این همه اعضای HDP با مقاومت در برابر این حرکت گفتند که اجازه نخواهند داد یکی از قاتلان دنیز پویراز در برابر ساختمان این حزب نمایش تبلیغاتی راه بیاندازد. کمال بلبل نماینده HDP نیز گفت: «اگر راست می گویید و خواهان حل مسئله هستید بروید سلیمان سویلو را بیاورید. از عبدالله اوجالان و صلاح الدین دمیرتاش تا بقیه افراد در بند و همه ما خواهان راه حل دموکراتیک و صلح هستیم. زورگیری و غصب محکوم به نابودی است. اراده مردم وجود دارد.»

محمت لاچین کیست؟

محمت لاچین پدر یکی از اعضای PKK است که ادعا می کند اعضای HDP فرزند او را فراری داده اند. اما HDP پس از قتل دنیز پویراز با مشاهده فیلم های دوربین های مداربسته، متوجه شدند که این فرد به عنوان یکی از همکاران اونور گنجر در ماجرای حمله به دفتر این حزب در ازمیر دست داشته است. آنها با آویزان کردن یک بنر بزرگ از ساختمان مرکزی حزب گفتند: «قاتلان دنیز و همدستانشان را می شناسیم، حساب این را از آنها خواهیم پرسید!»

کد خبر 17310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha