یارانه 4 ساله رانندگان اتوبوس شهری ارومیه پرداخت نشده /هفته آینده تصمیم نهایی اتخاد می شود

سرویس آذربایجان غربی- سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اعتصاب اخیر رانندگان اتوبوس شهری گفت: برخی تعهدات به بخش خصوصی، در قرارداد آنها وجود دارد که یک بخش آن از سوی شهرداری و یک بخش از سوی دولت است و باید برای آنها یارانه‌ای از بابت پوشش هزینه‌هایی که در مبلغ ریالی بلیط‌ها وجود دارد، پرداخت می‌شد اما این یارانه 4 ساله رانندگان اتوبوس پرداخت نشده است.

به گزارش کردپرس، اعتصاب رانندگان اتوبوس های درون شهری ارومیه سومین روز خود ا پشت سر گذشت در حالیکه افزایش هزینه ها و کاهش درآمدها به خاطر شیوع کرونا عامل اصلی اعتراض این قشر طی روزهای اخیر در ارومیه بوده است.

از زمان شیوع کرونا تا به امروز، مسافران درون شهری ناوگان اتوبوس رانی 50 الی 60 درصد کاهش یافته است و این مورد بر درآمد رانندگان تاثیر گذار بوده است.

طی روزهای اخیر تعدادی از رانندگان اتوبوس‌های درون شهری ارومیه در اعتراض به وضعیت موجود دست از کار کشیدند و خواستار اختصاص یارانه‌ برای جبران خسارت شدند.

امروز حسین پناهی، سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه ، با اشاره به نتیجه جلسه عصر امروز که در رابطه با اعتصاب اتوبوس‌های خط واحد شهری ارومیه انجام شد به تسنیم اظهار داشت: تا روز شنبه یک لایحه از سوی شهردار ارومیه به شورای اسلامی شهر ارسال می‌شود و بنابراین تصمیم‌گیری نهایی در رابطه با اتوبوس‌های شهری، روز شنبه هفته آینده اتفاق می‌افتد.

او با اشاره مطالبات رانندگان تصریح کرد: یکی در رابطه با یارانه‌ها بود که این موضوع تاکنون توسط اتحادیه، بخش خصوصی اتوبوسرانی و مجموعه شهرداری به شورای اسلامی شهر مطرح نشده بود و برای نخستین بار در این جلسه مطرح شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه ادامه داد: همچنین برخی تعهدات به بخش خصوصی، در قرارداد آنها وجود دارد که یک بخش آن از سوی شهرداری و یک بخش از سوی دولت است و باید برای آنها یارانه‌ای از بابت پوشش هزینه‌هایی که در مبلغ ریالی بلیط‌ها وجود دارد، پرداخت می‌شد.

او بیان کرد: تاکنون براساس گزارشی که داده شده، متاسفانه از چهار سال گذشته این مبلغ پرداخت نشده است و براساس توافق با شهردار ارومیه نیز مقرر شده بود که برای هر اتوبوس مبلغ دو و نیم میلیون به ازای چهار سال، در مجموع رقم 10 میلیون تومان در مدت زمانی چهار ماه پرداخت شود.

پناهی افزود: از سوی دیگر در جلسه امروز موضوعاتی همچون هزینه‌های مضاعفی که از نظر لاستیک و روغن ماشین تحمیل شده و استهلاک ماشین‌آلات و همچنین مشکل سند مالکیت نیز مطرح شده بود،که برای رفع هزینه‌های مضاعف، جلسات مشترکی با فرماندار و استاندار انجام شده تا هزینه‌های متقبل شده پشتیبانی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه در ادامه اظهار داشت: هزینه نگهداری یک اتوبوس روزانه 456 هزار تومان است در حالی که درآمدهای روزانه رانندگان 150 هزار تومان بوده و بنابراین هیچ منطقی این مسئله را نمی‌پذیرد که 150 هزار درآمد و 456 تومان هزینه داشته باشند.

وی بیان کرد: بنابراین اگر خواهان پذیرش این واقعیت باشیم، باید به سمت افزایش هزینه‌های مربوط به جا به جایی مسافری رفته در حالی که در شرایط کنونی تحمیل هزینه بر مردم مناسب نیست و از سوی دیگر شهرداری توانت بیش از این برای پرداخت را ندارد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به بازنگری در زمینه پرداخت بیمه که در گذشته برای برخی پرداخت شده و برای برخی پرداخت نشده است گفت: بنابراین امید است که بازنگری صورت گرفته و بتوان این رقم را پرداخت کرد.

او با درخواست از رانندگان بیان کرد: امید است رانندگان، تمامی این فشارهایی که در گذشته متحمل شده که زحمات شبانه‌روزی آنها قابل تقدیر است و اینکه مابعدالتفاوت هزینه‌ها را تاکنون تحمل کرده و با چنگ و دندان ماشین‌های خود را نگهداری کرده‌اند و از سوی دیگر کمبود مسافر در وضعیت کرونا سبب آزار آنها شده است، بنابراین برای زیر سوال نبردن این همه خدمات، بهتر است که از روز آینده بر سر کار خود بازگشته و بدانند که مطالبات آنها به گوش مسئولان رسیده و شورای شهر و شهرداری نیز در حال بررسی موضوع است که در شرایط کرونا مشکل دیگری برای مردم به وجود نیاید.

به گزارش کردپرس، میانگن عمر ناوگان اتوبوس رانی شهر ارومیه 13 سال است. در حال حاضر 343 دستگاه اتوبوس در سطح شهر ارومیه در حال فعالیت است که از این تعداد 293 اتوبوس متعلق به بخش خصوصی و مابقی ملکی است.

سه روز گذشته رانندگان اتوبوس خط‌ واحد بخش خصوصی ارومیه به دلایل مشکلات مالی تجمع کرده و اتوبوس‌های خود را خاموش و فعالیتی نداشتند.

کد خبر 1765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha