رئیس سازمان گمرکات عراق: اکثر کالاهای وارداتی از طریق اقلیم کردستان، ممنوعه هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس سازمان گمرکات عراق گفت: اکثر گذرگاههای اقلیم کردستان تحت کنترل دولت مرکزی هستند و اکثر کالاهای وارداتی از طریق اقلیم کردستان، ممنوعه هستند.

به گزارش کرد پرس به نقل از بغداد الیوم، "عمر الوائلی" در این باره گفت: سازمان گمرکات برای جلوگیری از واردات غیر قانونی سیگار، اقدام به نصب دستگاههای ایکس ری نموده است.

الوائلی افزود: از زمان روی کار آمدن مصطفی کاظمی و اجرای برنامه جدید درباره گذرگاههای مرزی، تخلفی در پایانه های مرزی هوایی، زمینی و دریایی روی نداده است.

رئیس سازمان گمرکات عراق تصریح کرد: برخی افراد مسلح، با تهدید مسلحانه کامیون ها را از مرز عبور می دادند. این در حالی است که به این موضوع خاتمه داده شده است. اما گاهی در برخی از مرزها، مشکلاتی در زمینه واردات کالا بدون بارنامه و اوراق ترخیص، وجود دارد.

یادآور می شود به گفته رسانه های عراقی، یکی از شروط تعیین شده از سوی دولت مرکزی برای پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان در سال آینده، واگذاری نیمی از درآمد پایانه های مرزی به دولت مرکزی و بستن مرزهای غیرقانونی بوده است که گفته می شود اقلیم کردستان با شرط دوم مخالفت کرده است.

کد خبر 1771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha