رانندگان معترض اتوبوس های شهری ارومیه با شهرداری به توافق رسیدند

سرویس آذربایجان غربی- شهردار ارومیه از تفاهم شهرداری و رانندگان اتوبوس با موافقت شورای شهر خبر داد و گفت: امید است مشکلات رانندگان پرتلاش و زحمتکش اتوبوسرانی بخش خصوصی حل شود.

به گزارش کردپرس، پس از اعتصابات چند روزه ناوگان اتوبوسرانی حمل و نقل شهری ارومیه، امروز محمد حضرت‌پور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: پیشنهادهایی برای بهبود وضعیت رانندگان اتوبوس های درون شهری ارومیه به شورای شهر ارائه کردیم که مورد موافقت اعضای شورا نیز قرار گرفت.

او اضافه کرد: امیدواریم با اجرایی شدن این پیشنهادها، شاهد حل مشکلات رانندگان اتوبوس های بخش خصوصی در ارومیه باشیم.

در این جلسه نمایندگان صنف اتوبوسرانی بخش خصوصی نیز ضمن بیان اینکه حرکات اخیر رانندگان هیچ زمینه سیاسی ندارد بلکه مسائل معیشتی بوده که آنها را مجبور به گلایه مندی و اعتراض به شرایط فعلی کرده اعلام داشت؛ علیرغم برخی اخبار منتشره هیچ اعتصابی در کار نبوده بلکه رانندگان از وضعیت حاضر گلایه مندند.

از زمان شیوع کرونا تا به امروز، مسافران درون شهری ناوگان اتوبوس رانی 50 الی 60 درصد کاهش یافته است و این مورد بر درآمد رانندگان تاثیر گذار بوده است.

طی روزهای گذشته، رانندگان اتوبوس های درون شهری گلایه هایی در خصوص وضعیت کاری خود داشتند و به مدت چند روز دست از کار کشیدند این موضوع حمل و نقل و تردد مسافران در شهر را با مشکلاتی روبه رو کرده بود.

دیروز؛ سخنگوی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اعتصاب اخیر رانندگان اتوبوس شهری گفت: برخی تعهدات به بخش خصوصی، در قرارداد آنها وجود دارد که یک بخش آن از سوی شهرداری و یک بخش از سوی دولت است و باید برای آنها یارانه‌ای از بابت پوشش هزینه‌هایی که در مبلغ ریالی بلیط‌ها وجود دارد، پرداخت می‌شد اما این یارانه 4 ساله رانندگان اتوبوس پرداخت نشده است.

حسین پناهی افزود: براساس توافق با شهردار ارومیه نیز مقرر شده بود که برای هر اتوبوس مبلغ دو و نیم میلیون به ازای چهار سال، در مجموع رقم 10 میلیون تومان در مدت زمانی چهار ماه پرداخت شود.

کد خبر 1792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha