انصراف دو کاندیدا از هشت کاندیدای مستقل دهوک به نفع حزب دمکرات

سرویس عراق و اقلیم کردستان – تنها چند روز پس از آغاز تبلیغات انتخاباتی، دو نامزد مستقل انتخابات مجلس عراق در استان دهوک به نفع حزب دمکرات کردستان، انصراف دادند.

به گزارش کرد پرس به نقل از باس نیوز، "جمعه ریکانی" وکیل دادگستری و نامزد انتخابات مجلس عراق در حوزه آمیدی استان دهوک، روز شنبه 25 سپتامبر به صورت ناگهانی انصراف خود را از رقابت های انتخاباتی اعلام و تأکید کرد: انصراف من برای آن بود که فرصت برای کسانی فراهم شود تا بهتر به ملت خدمت کنند و بهتر است مردم به افرادی رأی دهند که در راستای منافع آنها فعالیت می کنند.

ریکانی افزود: مردم به خوبی می دانند که کدام جریان از خاک و کرامت کردستان و حقوق مردم آن دفاع می کند و دارای ابهت و اعتبار و شهرت است.

این نامزد مستقل انتخابات تصریح کرد: حزب دمکرات کردستان همان جریانی است که تاریخ گواهی می دهد برای دفاع از حقوق مردم کردستان، فداکاری و خدمت کرده است و در بغداد نیز فقط حزب دمکرات از حقوق و کرامت کردستان دفاع می کند. به همین دلیل از مردم می خواهم در روز رأی گیری به نامزدهای حزب دمکرات رأی بدهند. من نیز از نامزدهای این حزب حمایت خواهم کرد.

"فارس یوحنا" نامزد مستقل دیگر انتخابات نیز در شبکه های اجتماعی، انصراف خود از نامزدی انتخابات را اعلام و تأکید کرد: خبر منتشره درباره انصراف من از نامزدی انتخابات، صحت دارد ولی هنوز به صورت رسمی آن را اعلام نکرده ام. دلیل آن نیز آن است که کمیسیون انتخابات هنوز به صورت رسمی به درخواست اینجانب پاسخ نداده است.

این نامزد مستقل تصریح کرده است: هر مطلبی که در این باره منتشر شود عاری از صحت است و دلیل این انصراف من چند موضوع است که این مسائل باعث شده است خبر انصرافم منتشر شود. ولی مشخص است که من به طور مستقل با شورای کلدانی ها، سریانی ها و آشوری ها ارتباط دارم. به همین دلیل از طرف آنها درباره انصراف من گفتگو می شود و منتظر پاسخ کمیسیون عالی انتخابات هستیم. زیرا تاکنون کمیسیون پاسخی به درخواست انصراف من از نامزدی نداده است.

کد خبر 18020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha