کُردها دین خود را به نظام اسلامی ادا کردند/ ماموریت های نیروی دریایی ارتش فرا مرزی است

سرویس کردستان- فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به انتصاب کُردها در مناصب مختلف حکومتی، گفت: کُردها در هر منصبی که حضور داشته اند دین خود را به خوبی به نظام اسلامی ادا کرده اند.

به گزارش کرد پرس، امیر دریادار شهرام ایرانی امشب در برنامه گفتمان صدا و سیمای مرکز کردستان، گفت: فرزندان خطه کردستان با خدمت گذاری در جایگاه هایی که دارند تا امروز توانسته اند به خوبی دین خود را به نظام اسلامی و انقلاب ایران ادا کنند.

وی با بیان اینکه ماموریت های نیروی دریایی ارتش فرا مرزی است و از عمق دریاها آغاز می شود، افزود: در چند دهه گذشته پدیده ای به نام دزدان دریایی به وجود آمد که به فرمان مقام معظم رهبری برای مقابله با آنها و اسکورت ناوهای ایرانی و خارجی نیروی دریایی ارتش با اقتدار وارد عمل شد و امنیت را در منطقه فراهم کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: حضور اثرگذار نیروی دریایی ارتش نه تنها امنیت منطقه را فراهم کرد بلکه امروز خلیج فارس و آبراه های ایران به یک شاهراه ارتباطی جهانی و مسیری امن تبدیل شده و بسیاری از کشورها از مسیرهای تحت کنترل نیروی دریایی ایران تردد می کنند.

دریادار ایرانی ادامه داد: در طول 14 سال گذشته این پدیده به خوبی کنترل شده و مردم ایران باید بدانند توسط کشورهای مختلف همواره مورد تشویق قرار گرفته ایم چرا که بسیاری از شناور و ناوهای خارجی را از دست دزدان دریایی نجات داده ایم.

وی یادآور شد: کار در نیروی دریایی 24 ساعته است و هیچ ایستایی ندارد و همین مسئله باعث شده در هر نقطه ای که نا امنی بوده امروز پرچم ایران اسلامی برافراشته شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: در حوزه صنعت کشتی سازی و ناوشکن های بزرگ نیز با استفاده از دانش جوانان ایرانی با وجود تحریم و تهدیدهای مختلف به این دانش دست یافتیم و امروز اگر توانسته ایم که در محیط خشن دریا قرار گیریم از سال 85 با فرمان رهبر انقلاب این مهم را تحقق بخشیدیم و امروز به بالاترین درجه علم در حوزه ساخت ناو و زیردریایی رسیده ایم.

دریادار ایرانی گفت: از همین جا از نخبگان و دانشگاهیان کردستانی نیز درخواست می کنیم به این حوزه ورود کنند. فضا برای حضور نخبگان در عرصه فناوری های دریایی و ساخت تجهیزات دریایی فراهم است.

وی اظهار کرد: ناوهای نیروی دریایی ارتش تا امروز بیش از 45 هزار کیلومتر ماموریت دریایی را در داخل و خارج از مرزهای آبی کشور انجام داده اند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در خصوص فعالیت های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار کرد: همرزمان من در عمق دریاها و فراتر از مرزهای آبی کشور همواره در حال انجام ماموریت و فعالیت هستند.

دریادار ایرانی ادامه داد: در حال حاضر در بیش از 2 هزار و 500 کیلومتر دورتر از مرزهای آبی کشور در حال اسکورت ناوهای مختلف هستیم و بیش از 45 هزار کیلومتر ماموریت های دریایی که بیش از 3 برابر قطر کره زمین است، را انجام داده ایم.

وی یادآور شد: در این ماموریت ها با عبور از 3 اقیانوس خشن دنیا و همچنین گذر از کنار 55 کشور مختلف جهان، بدون آنکه به کمک کشوری نیاز داشته باشیم، ورود کرده ایم و ماموریت های خود را به پایان رسانده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: امروز افتخار می کنم که توانسته ام عضو کوچکی از خانواده بزرگ ارتش جمهوری اسلامی ایران باشم و شاید خدمت در نیروی دریایی یکی از سخت ترین بخش های ارتش است.

دریادار ایرانی گفت: امروز ایران اسلامی در نقطه ای قرار گرفته که دشمنان بسیاری دارد و کشورهای اطراف و حتی کشورهای دور افتاده در صدد هستند تا ضربه ای به آن وارد کنند و همانطور که در حوزه سیاسی ما را زیر فشار قرار داده اند درحوزه نظامی نیز این کار را شکل دهند که بدون شک با اقتدار نیروهای مسلح کشور نمی توانند در این حوزه کاری از پیش ببرند.
وی اظهار کرد: ساختار نیروهای مسلح ایران به گونه ای است که همه در کنار هم قرار گرفته اند و رسته و تخصص های مختلف همواره در حال پوشش دیگر رسته ها هستند و همین امر باعث اقتدار نیروهای مسلح کشور شده است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: هدف تمامی نیروهای مسلح اقتدار و برافراشته نگه داشتن پرچم ایران اسلامی است و ما نیز به عنوان سربازان نیروهای مسلح کشور از جان خود برای اقتدار این پرچم می گذریم.
دریادار ایرانی به ناو گروه 75 جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و ادامه داد: نیروی دریایی ارتش دارای 2 ناو سهند و مکران است که ساخته دست نخبگان و جوانان ایرانی است و توانسته با عبور از دریاهای مختلف خود را به اقیانوس اطلس برسانیم و در نهایت با عبور از کانال و تنگه های مختلف به روسیه رسیدیم و ناوشکن تمام ایرانی سهند رژه دریایی خود را انجام داد.
وی یادآور شد: در این ماموریت 130 روزه از کنار 55 کشور عبور کردیم و 45 هزار کیلومتر ماموریت را انجام داده و برای اینکه ضربه شستی به دشمنان خود نشان دهیم از کانال سوئز بازگشتیم و توانستیم اقتدار نیروی دریایی ارتش را به جهانیان نشان دهیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پایان سخنان خود در پاسخ به سوال بینندگان در خصوص نحوه پیوستن به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: دفتر نمایندگی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در استان های کردستان و کرمانشاه نیز راه اندازی شده و کسانی که علاقه به حضور در نیروی دریایی را دارند می توانند با حضور در این دفاتر پیش ثبت نام خود را انجام دهند.

کد خبر 18054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha