ثبت بیش از 11 هزار واقعه ولادت در کردستان

سرویس کردستان - مدیرکل ثبت احوال کردستان تعداد ولادت‌های ثبت شده در ۶ ماهه اول سال جاری را ۱۱ هزار و ۸۱۴ واقعه عنوان کرد و گفت: این تعداد ولادت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲.۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش کرد پرس، علی جوکار همچنین تعداد ولادت‌های ثبت شده پسران را ۶ هزار و ۵۷ واقعه و تعداد ولادت‌های ثبت شده دختران را 5 هزار و ۷۵۷ واقعه عنوان کرد و گفت: بیشترین ولادت‌های ثبت شده مربوط به مادران گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال با ۲۹.۵ درصد بوده است.

وی با اشاره به اینکه نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت برابر 105 بوده است، اظهار کرد: یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت دختر، ۱۰۵ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان در ادامه به گزارش آماری واقعه وفات در این استان اشاره کرد و افزود: در ۶ ماهه اول سال جاری تعداد 4 هزار و ۹۷۵ واقعه وفات به ثبت رسیده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.4 درصد کاهش داشته است.

جوکار تعداد وفات ثبت شده مردان را ۲ هزار و ۸۱۸ واقعه و تعداد وفات ثبت شده زنان را ۲ هزار و ۱۵۷ واقعه عنوان کرد و ادامه داد: در نیمه اول سال جاری میانگین سن مردان فوت شده 66 سال و میانگین سن زنان فوت شده 60 سال به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: نسبت جنسی حاصل از ثبت وفات برابر 130 بوده، یعنی در مقابل هر ۱۰۰ واقعه وفات زنان حدود ۱۳۰ واقعه وفات مردان به ثبت رسیده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان در بخش دیگری از سخنان خود به واقعه ازدواج و طلاق در استان اشاره کرد و بیان کرد: در ۶ ماهه اول امسال تعداد ۶ هزار و ۹۶۰ واقعه ازدواج در استان به ثبت رسیده است.

جوکار تعداد ازدواج شهری را 5 هزار و ۶۷۲ واقعه و تعداد ازدواج روستایی در 6 ماهه اول امسال در کردستان را یک هزار و ۲۸۸ واقعه عنوان کرد و گفت: میانگین سن ازدواج بار اول مردان 27 سال و میانگین سن ازدواج بار اول زنان 23 سال بوده است.

وی اظهار کرد: در ۶ ماهه اول سال جاری همچنین تعداد ۲ هزار و ۱۵۳ واقعه طلاق به ثبت رسیده که از این تعداد یک هزار و ۸۳۷ واقعه مربوط به شهر و ۳۱۶ واقعه مربوط به روستا بوده است.

مدیرکل ثبت احوال کردستان افزود: میانگین سن طلاق بار اول مردان 35 سال و میانگین سن طلاق بار اول زنان 31 سال به ثبت رسیده است.

کد خبر 18262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha