آبرسانی به 36 روستای شهرستان محروم چالدران انجام می شود

سرویس آذربایجان غربی- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی گفت: طرح های آبرسانی به 36 روستای شهرستان چالدران با مشارکت بنیاد علوی اجرا می شود.

به گزارش کردپرس، لطیف خوش سیرت در جلسه ی مشترک با مسئولین بنیاد علوی، با بیان اینکه براساس تفاهم نامه امضا شده پیشین، آبرسانی به 16 روستای چالدران در برنامه کاری قرار گرفته بود، افزود: از این تعداد عملیات عمرانی 10 روستا به پایان رسیده وبه زودی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان آذربایجان غربی اضافه کرد: مقرر شد عملیات عمرانی 6 روستای باقیمانده نیز تا پایان آذرماه به پایان برسد.

خوش سیرت همچنین با اعلام اینکه مقرر شد تعداد 20 روستای جدید که نیاز به برطرف شدن مشکل آبرسانی دارند در تفاهم نامه جدید روند آبرسانی آنها نیز اجرا و عملیاتی شود.

او افزود: طی این تفاهم نامه جدید بیناد علوی، مسئولیت تامین مصالح و تجهیزات را عهده دار خواهد بود و مقرر شد شرکت آب و فاضلاب استان نیز مسئولیت اجرای عملیات عمرانی آن را از محل اعتبارات استانی و منابع داخلی عهده دار می شود.

به گزارش کردپرس، چالدران یکی از شهرستان های محروم آذربایجان غربی به شمار می رود و در پی خشکسالی های اخیر و کاهش بارندگی، امسال ۳۰ روستای بخش مرکزی و دشتک چالدران با مشکل تامین آب مواجه شده اند.

چالداران، علیرغم جاذبه های گردشگری جهانی، معادن غنی، ظرفیت های دامداری و مناظر بکر طبیعی کوه های آرارات و امکان توسعه اقتصادی با وجود دارا بودن یک چهارم مرز ایران با ترکیه، در محرومیت کامل است و هیچ بازارچه و معبر مرزی ندارد.

این شهرستان با نرخ منفی جمعیت روبه است و تعدادی از روستاهای آن خالی از سکنه شده اند.

کد خبر 18280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha