نچیروان بارزانی: حل مشکلات اربیل و بغداد کلید ثبات عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اقلیم کردستان، طی دیدار با نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق، تاکید کرد که حل نهایی مشکلات میان اربیل و بغداد، کلید ثبات در عراق است.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی کردستان 24، نچیروان بارزانی رئیس اقلیم کُردستان امروز دوشنبه 1 دی/21 سپتامبر، با جنین پلاسخارت، نماینده دبیرکل سازمان ملل در عراق دیدار کرد.

بر اساس اطلاعیه پایانی این دیدار؛ نچیروان بارزانی ضمن تقدیر از نقش سازمان ملل در عراق، ابراز امیدواری کرد که تلاش‌های سازمان ملل، در راستای به موفقیت رسیدن مذاکرات میان اربیل و بغداد تدوام یابند و در حل مشکلات فی‌مابین همکار باشند.

همچنین تاکید کرد که حل نهایی و کامل مشکلات میان اربیل و بغداد کلید ثبات عراق و همزیستی مسالمت آمیز در این کشور است و باید سیستم سیاسی و جریان‌های عراقی با در نظر گرفتن شرایط سخت کشور و چالش‌های پیش رو، به گونه‌ای مسئولیت‌پذیرانه با اوضاع برخورد کنند و مشکلات را بر مبنای قانون اساسی حل کنند و توافقات را اجرا نمایند.

اوضاع سیاسی، امنیتی، بهداشتی و اقتصادی عراق، مقابله با تروریسم و وظایف ائتلاف بین‌المللی در عراق، انتخابات آینده عراق، رویدادهای منطقه و چند موضوع دیگر مورد اهمیت طرفین نیز در این دیدار مورد گفتگو قرار گرفتند.

کد خبر 1830

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha